Julklapp

Igår köpte jag mig en julklapp till mig själv och sambon likaså. Ett par nya Icebugs.
Igår var det lördag och lördag innebär långpass. Peter har inte missat många lördagslångpass senaste fem åren. Själv har jag nyligen börjat. Visst sprang vi några tjejer i våras men nu i höst är vi med på de ordnade långpassen med klubben. Igår var det mitt tredje pass. Efter en förkylning så valde jag att ta den korta rundan som skulle landa på 17 km. Fick tyvärr problem med min höft/vad efter knappa 16 km så valde att gå sista kilometern. Efter lite massage med Aloevera heatlotion och stretchövningar känns det bättre.
Eftersom det är snö och vinter var min tanke att sätta på mig broddarna på skorna inför passet. Men satt i hallen och slet också svettades utan att lyckas få på mig dem. Vi var lite sena skall jag tillägga annars hade det nog gått, men inte under tidspress. Alldeles för hårda och tighta broddar för att vara smidiga att få på. Fick springa utan och det gick rätt bra ändå.
När jag kom hem så hade nya julklappen anlänt så nästa snöpass behöver jag inte slita med broddarna. Hoppas på att jag kommer gilla dem.
r


Kommentarer
Anki

Bra julklapp till sig själv!

Hoppas ni får en riktigt mysig jul nu!

Malin-Charlottam

Bra julklapp till sig själv! Jag har också handlat, men det blev mest kläder. Haha!

Så här timmen innan julafton slår till, vill jag önska dig en fantastisk dag. Egentligen är det ju "bara" jul och jag funderade förut när jag klädde granen (som numera får stå i trappuppgången..) på hur det varit förr om åren och hur det är nu. Som liten och som vuxen. Alla förväntningar man hade och hur allt skulle vara som det alltid varit. Imorgon kommer det vara julafton och tänk om vi engagerade oss bara till en tiondel av våra "vanliga dagar" så som vi gör på jul. Vilket liv vi skulle få. På både gott och ont ..;-)

Lite filosofiska tankar från mig så här på sena kvällen. Var ett tag sen, eller hur? Kram & natti. Önskar dig en vänlig och "lysande" dag imorgon.

2012-12-23 @ 23:00:32
URL: http://malin-charlotta.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0