Nya mål

Jag kommer inte sätta en massa mål för 2012. Jag kommer ta en sak i taget. Inte en massa press, en massa måsten. Göra det jag känner för men ändå ha några mål för att bli sporrad och taggad.

Startade trettondagen med en promenad ute i ett härligt väder. Ljust och några minusgrader. Lungt och tyst, bara jag och Lilleman (en av min pappas hundar som vi är hundvakt åt i helgen).
När vi kom hem i värmen igen så tog jag fram yogamattan och min yogabok och körde några övningar.
Har tänkt länge att jag vill få in mer yoga i mitt liv. Gjorde ett försök förra året med morgonyoga men blev endast en (!) dag. Jag vill, jag mår bra av det, jag behöver det.

Så idag bestämde jag mig för ytterliggare ett mål för 2012. Jag ska köra morgonyoga 2 dagar i veckan, ca 20 min. Har försökt med morgonträning i perioder. Något jag mår väldigt bra av men har ibland svårt att göra det då jag tycker det är fantastiskt skönt i sängen på morgonen. Nu har jag ju bestämt mig för att köra morgon-Spinningpass på Friskis på fredagar så nu finns ingen återvändo. Går ju inte att banga när det är jag som är ledaren :)

Så mitt mål är: morgonyoga på tisdagar och torsdagar och morgonSpin på fredagar. Måndagar och onsdagar blir det "sovmorgon". Nu har jag det på pränt. Nästa vecka börjar jag.







Kommentarer
Malin-Charlotta

Ett mål både för kropp och själ, det gillar vi Malin. Och att du offentliggör det är ännu bättre!



Sen har vi det här med att ligga kvar i sängen, det är precis som med allt annat, en VANA som går att ändra med hjälp av disciplin och vilja. Så bestäm dig för hur du verkligen vill starta dagen, följ det utan undantag och du växer i ditt självförtroende samtidigt som du gör underverk för din hälsa.



Du fixar´t!

2012-01-07 @ 10:14:25
URL: http://malin-charlotta.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0