Löpning

Hatkärlek till löpning.

Älskar lätta ben med en skön puls. Känslan av att sväva fram och att man känner sig urstark. Det är grymt. Löpning är bra på så himla många sätt. Ett lätt och snabbt sätt att få till ett bra träningspass. Baksidan är att det är hårt mot min kropp. Får jag problem med något är det oftast pga löpningen. Vill så gärna vara en riktig löpare utan skador.

Nu har jag vilat från löpningen länge. Kommer knappt ihåg när det var jag sprang sist. Två månader sedan?
I brist på löpträning sitter jag och filosoferar om löpning. Jag köper nya skor. Jag köper nya kläder. Jag anmäler mig till lopp. Saker jag blir glad av. Samtidigt finns frustrationen där att jag inte kunnat springa på länge.
Sambon ger sig iväg som alltid på lördagmorgonen för att springa långpass med klubben. Ibland brister mitt tålamod, min lust. Idag kändes det inte kul. Ännu en lördagmorgon att ta det lungt och vara hemma och plocka lite, slänga i lite tvättmaskiner. Vantligtvis kan jag tycka att det är rätt skönt att gå och pula lite i min ensamhet. Idag var inte en sådan dag. Jag vill springa!

Vila, vila några dagar till. Snart kan jag förhoppningsvis ta några lätta (eller de har förmodligen blivit lite tyngre av all vila ;) löpsteg.
Nu har jag ju grymma klubbkläder. Linne, jacka, korta kompressionstights och långa vintertights.
Köpte mig dessutom matchande skor, ett par Ascis racer. Mina nya lätta tävlingsskor.






Inspirerad av Ola och Sara anmälde sig sambon till Vansbro marathon. Ett marathon i terräng. Sög på karamellen någon vecka. Jag kanske ska anmäla mig till halva? Tankar kom upp om de vanliga skadorna jag brukar få så fort jag ökar löpträningen. Ska jag hålla? Kommer jag vara hel för att springa ett halvmarathon i terräng?
Jag måste tänka positivt. Jag vill ha ett mål gällande löpningen. Detta blir ett bra mål. Jag har ju 6 månader på mig. Får börja skynda långsamt. Snart ska väl det förbaskade segt envisa viruset försvinna från min kropp. Nu vill jag springa!





Kommentarer
Malin-Charlotta

Åh vad jag känner igen det här, Malin. Frustrationen, längtan och viljan. Och så går det inte. Skallen blir svart.



Det är het ok att känna besvikelse vissa dagar, vi är inte mer än människor. Ibland när jag ser lätta löpare ute får jag kämpa med mitt sinne för att inte känna avund. Jag vill ju också! Vill vara frisk i mitt ben. Jag har dock så långt kvar, troligen blir det ingen löpning förren till hösten så längtan försöker jag arbeta bort. Det är för långt fram i tiden och jag vill inte missa allt det andra roliga på vägen för att en "längtan" jag ändå inte kan uppfylla, tar för mycket plats. Så jag fokuserar på andra saker för att rädda "löptankarna". Och vissa dagar går de jättebra och vissa inte..



Önskar dig en fin lördag, att den fortsätter bättre än hur den valde att starta.

2012-01-14 @ 10:41:20
URL: http://malin-charlotta.blogspot.com
lina

ÅH jag känner igen mig, frustrationen över att inte kunna köra på med vad man vill. Saknar löpningen!



Håller tummarna att du snart kan vara på banan igen, att vi kan ta på oss löpskorna och springa ut! Ikväll ska jag ta på mig dansskorna (haha IGEN) galet, men skoj!:)



Ha en fin lördag!!

Kram till dig!!

2012-01-14 @ 14:07:04
URL: http://cyklingminpassion.blogspot.com
Coyntha

Vad tråkigt att inte kunna springa. Men snart är du tillbaka!

Vad kul med dina klubb kläder!!

Ja, du måste ha ett mål!! Anmäld dig till halva mara så ni båda två åker och springer!

Kram

2012-01-16 @ 23:03:06
URL: http://coyntha.wordpress.com
Suzan

Nice outfit!

2012-02-11 @ 12:23:02
URL: http://www.ettdussinpannor


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0