Halvvättern 2012

Sitter hemma i soffan med ett leende och är så nöjd. Mest glad och nöjd för att vi kom iväg till Motala idag. Har som sagt varit lite osäkert då sambon varit krasslig under veckan.

Dagens tur gav mig massor med cykelglädje. Fick en rejäl kick och det är sådana här dagar som påminner mig varför jag älskar cykling så mycket. Att fullkomligt flyga fram och känna sig urstark. Eufori.

Det var en trevande start med mycket folk och ryckig åkning. Tempot var lite för långsamt för min smak. Redde upp sig efter en stund. Stannade två gånger under loppet och precis innan andra stoppet vid Rök (vid 106 km) kände jag en liten dipp. Snurrig i huvudet och lite orkeslös. Efter lite kaffe, ett par bullar och en gel blev jag människa igen och det var bara att trycka på igen. Sista 44 km kände jag mig urstark.
Sammanfattningsvis kände jag mig väldigt pigg och stark hela loppet förutom under ca 20 min då jag kände mig lite svagare.

Tack till alla som förgyllde min dag!
Dagens lopp: 150 km på tiden 4h 55min (inkl. 2 stopp ca 13 min).

Fick en plakett för att som tjej cykla under 6h och killarna under 5h. Jag skojade med killen i disken och frågade om jag fick nåt mer eftersom jag klarade under 5h som tjej. Jag kunde tydligen inte charma honom tillräckligt och fick vara nöjd med medalj, diplom och plakett, och det är jag SUPERNÖJD! :)




Kommentarer
Malin-Charlotta

Wow! Vilken strålande tid! Klarade ni er från åskskuren? Den kom de sista 2 milen för oss. Himlen öppnade sig totalt och det regnade, haglade och åskade. Bara att borra ner huvudet och köra, vi såg knappt vägen framför oss.



Och jag måste säga, av alla tusentals människor som var där, så har man turen att springa på dig på området! Härligt!

2012-06-10 @ 20:24:15
URL: http://malin-charlotta.blogspot.com
Anki

Grymt bra åkt. Riktigt imponerad! :)

Härlig inspiration inför min utmaning nästa helg också. Kommer inte gå så fort som för dig men hoppas ha 30 riktigt roliga mil iaf!

Lina

Stort Grattis igen! Starkt som tusan!! Härligt med cykelglädje! :) Du är grym!!

2012-06-10 @ 20:57:15
URL: http://cyklingminpassion.blogspot.com
guldmulten

Härligt!!! Grattis till en kanonprestation!!!

Du är så duktig!

2012-06-11 @ 10:56:12
URL: http://guldmulten.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0