Lunch

Min önskan är att handla bra mat - ekologiskt, närproducerat, nyttigt. Veckohandla och skriva veckomatsedel med välkomponerade måltider med bra innehåll. Ibland blir det så. Ibland blir det inte så. Energin, orken och tiden finns inte alltid där. Tyvärr.

Idag hade jag ingen matlåda med mig till jobbet vilken jag annars har till 95% av dagarna. Mötena på förmiddagen drog över tiden. De kollegor som skulle iväg och äta lunch hann åka innan jag ens hann fundera på mat. Jag åkte förbi Ica på väg till kontoret och blev en enkel lunch. Inte helt bra kanske. Lite för lite. Speciellt efter en dag med morgonträning. Får se till att äta nåt riktigt gott och näringsrikt ikväll istället.

Första gången jag provade keso mellanmål. Riktigt gott, men väldigt enkelt att komponera ihop själv. Men som sagt bra när man är på språng och inte har med sig något bra mellanmål.





Kommentarer
Anna

Detsamma! Även om man inte ses så får man inblick i den andras liv & tankar för tillfället :)

Kram!!

2012-03-10 @ 12:42:23
URL: http://runrunner.wordpress.com
Matilda

Hej Malin!

Hur går det med dina spinpass? Vilka leder du? Jag gästar Friskis under v.14 och ska försöka gå på så många pass som möjligt. Vore kul att gå på ditt :)



Apropå det där du skriver om mat, fantastiskt att du har en grundplan om hur du vill att det ska vara! Och blir oftast.

Nu, efter att ha bott själv i några månader så kan jag nuförtiden känna tacksamheten ända in i märgen för allt jag fick när jag bodde hemma. Lagad mat, tvättade kläder och allt vad det innebar när jag bodde hemma. Nuförtiden märks det att dygnet har för få timmar. Allt som ska hinnas med! Jisses.



Vi ses nog snart!



//Matilda

2012-03-15 @ 12:33:25
URL: http://matildamodigh.com
Maria

Vad bra att du tänker på att handla bra mat! Sånt är viktigt för oss också :) Men kom ihåg, var stolt över de gånger du handlar och äter rätt istället för att fokusera på de dagar när du inte hinner/orkar fixa det. Du är duktig som försöker så gott du kan! kram

2012-03-26 @ 09:18:21
URL: http://gomorronsol.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0