Det frodas

Det frodas rejält i vårt hem, både inomhus och utomhus. Mycket av vår tid senaste veckorna har lagts på trädgårdsarbete. Riktigt kul att se förändringen och få in mer liv runt oss i grön form.

Den enda nackdelen är att träningen och speciellt cyklingen fått stryka lite på foten. Min motivation går upp och ner. Har fått till två riktigt usla löppass vilket gjort att jag tappat självförtroendet. Vissa dagar känner jag mig urstark :)
Men det viktigaste av allt är att jag mår toppen. Pigg och glad :)

Borde kanske få till ett mer strukturerat träningsupplägg. Lite för mycket hafs och slafs och ta dagen som den kommer. Jag är nog lite inrutad och vill veta vad jag ska göra. Någon som vill bli min personliga tränare? ;)





Kommentarer
Cissi

Luktärt?

2012-05-30 @ 22:05:53
URL: http://cicilina.blogg.se/
Anonym

Önskar verkligen att jag också hade lite gröna fingrar!

2012-05-30 @ 22:31:22
Anki

Hmm, förra kommentaren var från mig. Namnet försvann visst..:(

guldmulten

Det är härligt med trädgårdsarbete. Ger energi tycker jag!!

2012-05-31 @ 09:00:28
URL: http://guldmulten.blogg.se/
Malin

Cissi det stämmer så bra att det är luktärt :)

Anki, nja gröna fingrar vet jag inte om jag har direkt :) Men kul att greja är det.

JW, ja det gör det verkligen, fast man blir rätt trött av att vara utomhus oxå :)

2012-05-31 @ 09:57:53
Anna

Mitt bästa tips är att köra pulsbaserad träning istället för att hänga upp sig på tider och prestationen i sig! För mha pulsen så ser man ju dagsformen på ett helt annat sätt! Så träna enligt puls och distans istället för distans och tid :D

2012-05-31 @ 21:08:27
URL: http://runrunner.wordpress.com
Malin-Charlotta

Ibland blir det ju så, att annat tar över. Jag har haft en period i styrketräningen som det gått riktigt trögt. Så in med nya övningar, ett annat upplägg på reps och set och det var igång igen.



I löpningen gäller det att variera passen, inte köra samma hela tiden, då stagnerar utvecklingen och du kommer även att tröttna. Sedan varva med cykling, titta lite på hur man kan variera med att jobba i olika pulszoner beroende på vad man vill få ut av sin träning just den dagen. Att anlita en PT eller fystränare av något slag kan vara en riktig inspiration. Jag ser på mina klienter att ju mer de förstår av sin träning varför de ska träna efter vissa riktlinjer, ju mer variation och möjligheter som ges i träningen, desto roligare tycker dom att det är! Och då kommer också utvecklingen som ett brev på posten! Jag har en liten skara som ska springa Vårruset på måndag, själv ska jag inte vara med, bara heja på!



Ska du springa, Malin?

2012-06-02 @ 18:37:38
URL: http://malin-charlotta.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0