Färg på platten

Gjorde ett nytt försök denna vecka med löpningen. Denna gång kändes det mycket bättre. Var det för att jag valde den platta sträckan vid Oset? Första kilometern kändes seg men därefter orkade jag öka tempo och hålla det i 7,7 km som blev den totala sträckan. Landade på ett snitt på 5:05. Helt ok!

Måste få in fler kuperade pass. Min stora svaghet är backar. Vansbro terränghalvmarathon börjar närma sig med stormsteg. Nyss var det ju en evighet dit, men nu är det alldeles för nära. Ännu närmare är Halvvättern. Vart har tiden tagit vägen?
Kanske kan bero på det tråkiga vädret, en massa timmar i trädgården och att jag haft flera envisa förkylningar?
Men nu har jag massor med energi. Nästan lite för mycket för att hinna göra av med allt :)

I höstas köpte jag mig ett par nya Asics 2160. Sista åren har det kommit så många snygga löparskor. Gillar nog Nikes löparskor bäst om man tänker på enbart utseende. Har dock aldrig sprungit i dem så har inte vågat mig på att testa trots att de är snyggast. Jag lever i Asics-världen och har stenkoll på alla modeller och vet vilka som passar mig. Tyvärr är de inte lika snygga. Deras lättviktsvarianter har dock kommit i lite snyggare och modernare färger. Dock var inte de 2160 som jag beställer så jätteroliga. Ganska så tråkiga typiska löparskor. Pimpade till dem lite genom att köpa knallrosa skosnören på Stadium. Lite snyggare och roligare blev dem. Känner mig allt lite snyggare när jag springer och betydligt snabbare :)





Kommentarer
Malin-Charlotta

Förmodligen kör vi på söndag, vädret ska bli bra (solskens cyklister som vi är ;)) Hoppas vi ses i gänget!!

2012-05-18 @ 20:38:53
URL: http://malin-charlotta.blogspot.com
guldmulten

Finfina snören! :)

2012-05-19 @ 17:38:03
URL: http://guldmulten.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0