Coreutbildning

Haft en mysig, inspirerande, givande och lärorik helg på västkusten.

Startade helgen i Göteborg hos min bästa syster med sambo. Blev bjuden på mysig restaurang med tapas och rödvin. Sov över hos dem och på morgonkvisten begav jag mig några till mil söderut, till Kungsbacka.

Två givande och fullspäckade dagar på Friskis och utbildning i core.
En hel hög med glada och trevliga Friskisledare som var med på kursen och framförallt en härlig och duktig kursledare.

Nu är jag sugen att leta låtar och hitta övningar som jag gillar och bygga ett pass. Tanken är att efter nyår ska jag leda ett kombipass core/spin.
Riktigt laddad!

Det känns som en utmaning för mig att lära ut rätt teknik och även att stå i en sal och instruera. Det känns som stor skillnad mot att sitta på spincykeln, där jag känner mig trygg. Det blir nåt helt nytt. Spännande ska det bli!

 

 


Kommentarer
Malin-Charlotta

Kommer bli superspännande! Vi måste ses och utbyta core ideer nu, Malin :)

Svar: Ja det måste vi!!
Mrs Malinski

2012-10-29 @ 08:12:28
URL: http://malin-charlotta.blogspot.com
Lina

Spännande! Det är lite annat och leda core, jag hade ju spinn/core i Luleå och de första gångerna kände jag mig väldigt naken i coresalen, ingen cykel att luta sig tillbaka på, inget redskap. Men efter ett tag blev jag mer bekväm och hittade min roll även i den salen! :) Kul att du ska hålla spinn/core klasser! De är riktigt bra! :)

Svar: Ja är riktigt taggad, fast nervös oxå såklart! Ska bli kul!
Mrs Malinski

2012-10-29 @ 08:36:44
URL: http://cyklingminpassion.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0