Sömn

Sömnen är A och O för mig. Mår inte alls bra om jag inte får sova.
Kan riktigt längta efter sängen och att få sova ibland. Just nu sover jag lite väl mycket. Hade önskat att det var betydligt mindre, men vad gör man när man inte orkar vara vaken? ;)
 
Fick höra en sak idag som gjorde mig riktigt upprörd. En person jag känner som är överhopad med jobb gick in till sin chef och sa att jag orkar inte driva detta projekt alldeles själv utan hjälp. Jag kan inte ens sova om nätterna för allt bara snurrar runt. Vad får han till svar? -Tror du att du är ensam om att inte sova? Sen hånskrattade lite och började prata om annat. Blir både arg och ledsen att många chefer saknar empati och du ska inte minsann tro att det är så lätt alltid. Det har det aldrig varit förr. Det var nog väldigt vanligt förr i arbetslivet. Dock accepterar nog inte vi yngre detta. Vi värdesätter vår familj, våra vänner och vår fritid och kan inte lägga all tid och energi på jobbet.
Nej nu blev jag upprörd igen.
 
 
 


Kommentarer
Guldmulten

Är man trött måste man sova :)

Vilken vidrig chef!! Jag blir också jättearg! Verkligen en person som sitter på fel stol. En chef ska ju ta hand om sin personal inte tvärtom! Hoppas att personen ifråga kan få hjälp från annat håll.
Finns inget som är viktigare än sin egen hälsa! Aldrig värt att slita ut sig, kanske aldrig blir frisk igen, det har man ju sett allt för många gånger tyvärr.
Nä fy vilken rutten inställning!!

Svar: Ja och det gör jag, men vill hellre vara pigg o vaken :)
Ja blir så arg o ledsen jag med!
Mrs Malinski

2013-04-11 @ 21:28:17
URL: http://guldmulten.blogg.se
Anki

Usch vilken chef. Jag jobbar iofs en hel del övertid själv trots att jag tränar och gör så mycket annat som jag gör. Men då mår jag fortfarande bra. Skulle jag få det svaret av en chef om jag kom och sade ifrån skulle jag nog säga upp mig och gå ut därifrån..:(

Svar: Ja det är tur att du mår bra o orkar både träna o jobba mkt!Ja det är ju första tanken, tror nog att han hoppar på ett annat jobb om det dyker upp något.
Mrs Malinski

Malin-Charlotta

Gör mig ledsen att läsa, tyvärr är det alltför många som arbetar med att leda andra människor, som inte har en aning om vad det innebär. De kan inte ens leda sig själv och hur ska det då gå?

Inlägget ger också lite krydda på moset för i de tankar jag själv slagits med de senaste dagarna. Tack vännen, för du hjälper mig. Kram fina du!

Svar: Ja alltför många människor som saknar empati eller verkligen inte är på rätt plats.
Hoppas det inte är något tråkigt som du drabbats av bara fina du! Kram Kram
Mrs Malinski

2013-04-17 @ 09:52:56
URL: http://malin-charlotta.blogspot.com
Malin-Charlotta

Det är inget ont som inte för något gott med sig, så i slutändan blir det bra. Ibland behöver "folk" bete sig väldigt illa, för att vi ska förstå att det är dags att byta ut "dom"...(tror du vet vad hag menar) Tack för omtanken <3 fina Malin!!!

Svar: Kram igen till dig!!!!
Mrs Malinski

2013-04-17 @ 17:06:26
URL: http://malin-charlotta.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0