Vänskap

Det finns olika typer av vänskap. En typ är en ganska ny sådan, bloggvänskap. Antingen kan man vara vänner via webben och bloggar. Läser varandras bloggar och kommenterar, men man har aldrigt träffats i det verkliga livet.
Sedan finns det en variant av detta som leder till något djupare där man även börjar ses utanför cyberrymden, i det verkliga livet. Betydligt trevligare att kunna se den andra personen, höra dennes röst och man kan hitta på saker tillsammans.
 
På sista tiden har det inte funnits så mycket tid och ork kvar till bloggen och vänskap på bloggen via kommentarer. Istället har det blivit lite mer vänskap i det verkliga livet. Förra veckan träffade jag till och med två av mina relativt nyfunna vänner som jag träffat via bloggvärlden. En lunch på Stora Örebro med positiva och energiska CykelOla och en lördagsfrukost på Java tillsammans med fystränaren och glädjespridarden Malin-Charlotta.
Tacksam för det positiva som bloggen fört med sig. Nästa helg bär det iväg till Stockholm, delvis pga bloggandet. Annars hade jag säkerligen inte haft koll på att det var en passande händelse just nästa helg.
 
 
 


Kommentarer
M

Härligt att höra :) Hoppas att du är piggare nu.

Tänkte fråga dig lite om löparklubb här i Örebro. Måste man vara på en viss nivå? Hur ser tex ett intervallpass ut? Är rädd att jag är för "dålig" för att gå med.

Sköt om dig.

Svar: Kan varmt rekommendera Örebro AIK, gå in på orebroaik.se. Där kan du se lite upplägg på intervallträningen i forumet. Tex korta intervaller på 2 min, 5st + 1 min 5st. Långa intervaller kan vara 8-12 min, 3 st. Just nu har vi börjat springa utomhus. Jättemånga nya droppar in då och då och på alla nivåer så man behöver verkligen inte vara jättesnabb. Så välkommen på någon träning! Själv var det dessvärre längesen jag var med.
Mrs Malinski

2013-04-17 @ 20:02:18
Anki

Det här med bloggvänner är verkligen speciellt och riktigt roligt. Framförallt att man lär känna människor utspridda runt om i hela Sverige.

Svar: Ja visst är det! Helt fantastiskt kul!
Mrs Malinski

Malin-Charlotta

Vad fint skrivet, Malin! Och återigen, tusen tack för en jättetrevlig frukost, glad vi funnit varandra! Ser verkligen fram emot att ses igen. Kram & Kärlek!

Svar: Kärlek till dig!!
Mrs Malinski

2013-04-28 @ 22:21:57
URL: http://malin-charlotta.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0