Kastar in handduken

Jag har haft mycket funderingar under min graviditet gällande träning. Älskar träning och rörelse och var redan innan graviditeten lite rädd för att inte kunna träna. När jag sedan blev gravid var min plan att hålla igång så mycket jag bara kunde. Vill vara stark under graviditeten och redo för förlossningen. I alla böcker står det att det är så bra att träna under graviditeten, och har man inte tränat innan är det bra att börja. Tyvärr är det inte alltid så lätt. Inte ens för mig som älskar att träna har det varit helt enkelt för.

Första 16 veckorna var jag så trött att jag inte visste vart jag skulle ta vägen plus lite lätt illamående på det. Mycket på jobbet dessutom gjorde att det inte blev så mycket ork över. 


V.17-30 var mina bästa veckor. Jag hittade tillbaka till energin. Underbart! Visserligen klarade jag inte av att springa men cykling och andra lugnare aktiviteter gick fint. Tanken min var att hålla igång med transportcykling till jobbet, promenader, simning och styrka ända till förlossningen.

Min förhoppning var att kunna cykla till jobbet när det började förra veckan. Men det blir inte alltid som man tänkt sig. Kroppen sa ifrån. Det räckte mer än väl att åka bil och sen jobba 8 timmar på det. Provade dock att ta en kort cykeltur efter jobbet i fredags. Gick sådär. Sammandragningar och ryggont. Sedan hade jag ont resten av kvällen, svårt att överhuvudtaget sitta upprätt.
Denna vecka hittills har jag inte ens klarat av att jobba 8 timmar i sträck. Kroppen säger rejält ifrån. Känns tidigt (är idag v32+1), men bara att inse. Jag får kasta in handduken och ta dagen som den kommer.



Kommentarer
Andréa

Usch vad tråkigt! :( För någon som egentligen inte gillar att träna kan det säkert kännas skönt att slippa... Men så orättvist att någon som älskar rörelse ska drabbas :( Hoppas att det kan vända och att du kan få några bra veckor om ett tag. Om inte är det förhållandevis kort tid kvar och värt 'mödan' i slutändan.

Svar: Ja visst kan det kännas som småsaker och jag klarar mig ändå, är ju ändå bara en kort tid och självklart värt det. Min tid kommer. Men vet ju hur bra jag mår av rörelse och därför känns det ju mer trist att inte kunna röra sig. Känns ju bättre att ge bebisen endorfiner o lycka istället för trötthet och rastlöshet.
Mrs Malinski

2013-08-13 @ 19:01:31
URL: http://www.lopningolivet.se
Andréa

Väldigt fin klänning och kula btw!

Svar: Tack :)
Mrs Malinski

2013-08-13 @ 19:02:05
URL: http://www.lopningolivet.se
Anki

Tråkigt men ändå otroligt starkt att orka så här länge! Du är otroligt vacker iaf och hela du strålar verkligen på bilden!

Svar: Ja är annars på hyfsat strålande humör, bara lite dippar vissa dagar när det är lite mer tungt än vanligt. Tack söta du!
Mrs Malinski

Guldmulten

Du har hela livet på dig att träna så småningom. Vill inte kropp o bebis att du ska röra dig för mycket är det bara att acceptera.
Kanske en bra liten påminnelse om att snart är det en liten härlig person som kommer bestämma mycket framåt över vad du ska göra och inte och det kommer vara helt underbart!! :)
Du är så fin i dennadära magen!!!

Svar: Självklart är det så. Det jobbiga nu är mest att inte ens orka med vardagen. Men det är ju bara en kort tid framöver.Tack :)
Mrs Malinski

2013-08-14 @ 08:55:50
URL: http://guldmulten.blogg.se
Lina

Tråkigt, men grymt att du ändå kunnat vara så aktiv länge! Du är i alla fall supersnygg!!! :) fin mage!!!

Svar: Tack söta du!
Mrs Malinski

2013-08-14 @ 08:56:03
URL: http://cyklingminpassion.blogspot.com
Ann-Helene

Söstra mi! Var rädd om dig och livet därinne. Träning är inte allt även om det kan ge så otroligt mycket positivt. Passa på att lata dig lite. Det kommer du inte kunna göra speciellt mycket de närmaste åren =)

Svar: Det är jag :) Nej verkligen inte allt men som sagt gör att jag mår bra. Just nu mår jag sådär och vilar mer än jag vill. Men nedräkning pågår :)
Mrs Malinski

2013-08-15 @ 18:48:26
Sara

Lyssna på kroppen är ju A och O och det verkar du göra Malin :) Se till och försök vila och göra roliga grejjer så att ni är "utvilade" när bebben kommer

2013-08-17 @ 18:31:37
URL: http://mtbsara.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0