Nya frukostvanor

Förr åt jag alltid havregrynsgröt till frukost, men senaste åren har det blivit naturell fil, någon tärnad frukt och müsli.
Gröt blir alltid godast gjord i kastrull och tycker det tar för lång tid på morgonen (om nu ca 4 min är så lång tid av ens liv :). 
Jag är en periodare när det gäller frukost och har nu när jag är hemma och mammaledig inlett en ny period, en grötperiod.
Idag blev det gröt gjord av fiberhavregryn, kruskakli, krossade linfrön, pumpakärnor, solrosfrön, ägg, tärnat äpple och kanel. En hård macka, en mugg Earl Grey te och egen färskpressad juice av apelsin och ananas. 
En bra start på morgonen och en ny vecka.










Kommentarer
Lina

Jag älskar verkligen yoghurt och få lägga i musli, nötter och frukt så det blir en röra. Men jag borde försöka variera mig mera, kanske blir gröt imorgon för och chocka lite :)!

Svar: Det är ju väldigt gott, men ibland är det inte så dumt att prova nåt annat :)
Mrs Malinski

2013-12-02 @ 16:20:16
URL: http://cyklingminpassion.blogspot.com
Karin

Här blir det oftast gröt också, som jag nämnde imorse så "lägger det sig så gott i magen". Bra start på dagen helt enkelt:)

2013-12-10 @ 12:03:43
URL: http://karinolofsson.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0