Kilsbergen

I söndags åkte vi upp till Kilsbergen några mil från Örebro. Vi har varit usla på att åka skidor hemikring trots att vi haft snö, så det var verkligen på tiden. En helt underbar dag fick vi. Något grått men otroligt fint och vackert som alltid uppe i "Närkefjällen". Fina spår och härlig miljö.
Vi var inte ensamma där uppe, utan det var folk överallt. Glad att det utnyttjas!
 
Min plan var ett lungt och fint pass. Peter ville köra lite längre och hårdare. Så vi bestämde att vi skulle köra var och en för sig och sammanstråla i värmestugan med en avslutande fika. Vi parkerade bilen i Blankhult och 2,5 km från parkeringen ligger Kilsbergsstugan som drivs av några scouter. Öppet varje söndag med servering eller för medhavd matsäck. Helt perfekt! Vi sa att det här borde vi göra varje söndag.
Frågan är nu om det finns någon snö kvar? Här nere har det varit plusgrader och regn i veckan vilket tagit hårt mot snön.
 
Nu på söndag blir det dock inga skidor utan vi åker till Västerås för att jag skall bli ledaruppföljd. Så på söndag eftermiddag kommer jag leda CoreSpin i Västerås. Nya lokaler, nya motionärer och dessutom en annan ledare som skall sitta och bedömma mig. Det blir spännande, nervöst men kul.
 
Trevlig helg!
                                                         -


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0