I ur och skur

Idag är det -17 grader ute. Friskt!
En dag som denna skulle nog många ta bilen. Inte jag. Jag cyklade.
 
Är inte värre att cykla när det är -17 än -5. På med överdragsbyxor, de varma vantarna och dunjackan.
Varmt och gosigt :) Nästan lite för varmt då jag blir svettig när jag är framme. Har avancerat lite och har
numer på mig en underställströja när jag cyklar och sätter på mig rena och fina kläder när jag kommer fram.
Pigg och alert och redo för en ny dag :) Det är skönt med den friska luften och att få röra sig lite när jag sitter mestadels still på en stol inomhus på mitt jobb.
 
Är man cykelnörd så är man :) Bidrar en smula till en bättre miljö dessutom.
 
Statistik 2012:
Cyklat till och från jobbet: 195 mil - 96 timmar.
 
Börja cykla du med istället för att ta bilen!
 
 
 
 


Kommentarer
Anki

Låter som grytm bra vardagsträning! :)

Jag har 35 km till jobbet så cykla på vintern känns lite väl ambitiöst men till våren skall jag försöka få till några pass till jobbet också..:)

Svar: Ja det är lite väl överambitiöst :) Men till våren är det ju perfekt Vätternrunda-träning!
Mrs Malinski

Malin-Charlotta

Bra inspiration!

2013-01-23 @ 21:46:20
URL: http://malin-charlotta.blogspot.com
Veronika

Jag tycker att det låter så härligt med alla som springer...cyklar...etc till sina arbete, gym.. Ofta tar jag bilen, för min vovve är med överallt=) Och han kan inte följa med in på exakt allt.... Inspirerande läsning!

Svar: Det förstår jag. Ibland måste man vara praktisk. Själv skulle jag vilja springa till jobbet men har alltid så mkt att släpa på (dator, matlåda m.m.) så skulle inte få med mig det om jag springer.
Mrs Malinski

2013-01-24 @ 17:24:27
URL: http://veronikastjejsnack.blogg.se/
Ingrid

Älskar den där inställningen! Det går alltid att cykla! :)

Svar: Ja visst gör det!!
Mrs Malinski

2013-01-24 @ 20:15:59
URL: http://endorfinkick.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0