Träningssummering 2012

Siffernörd som jag är loggar jag all min träning och vardagsmotion. Nu när 2012 är slut är det dags att summera året som gått. Få ett kvitto på hur min träning egentligen varit. Hur många timmar jag tränat och vilka pass jag fokuserat mest på.
 
2012 var ett lite ofokuserat år. Inga klara och tydliga mål. Visste inte riktigt åt vilket håll jag ville åt.
Tidigare var det fokus på landsvägscykling och Vättern. 2012 fick cyklingen kliva lite åt sidan. Cyklade Halvvättern som inte krävde lika mycket fokus som hela Vätternrundan. Cykelvasan till hösten blev lite ofokuserad men genomfördes med ett bra resultat. Har satsat lite mer på löpningen och börjat tänka mer styrka.
 
Mitt dilemma är att jag gillar att göra så mycket olika saker. Svårt att bli riktigt bra på något. Fördelen är att jag inte blir lika lätt skadad och inte heller uttråkad. Ser fram emot alla träningspass och tröttnar aldrig.
Skulle vilja bli bättre på så mycket men det kan vara svårt att få till all träningstid som krävs.
Syns tydligt på min fördelning under 2012 att jag gärna utövar mycket varierad typ av träning.
 
 
 
 
Har sammanställt min träning under 2012 och delat in i tre kategorier:
- Konditionsträning
- Styrketräning
- Vardagsmotion (ej träning men rörelse)
 
Summa antal träningstimmar 2012:
Kondition - 11546 min (14859 år 2011)
Styrka - 2383 min (1335 år 2011)
Vardagsmotion - 11321 min (7580 år 2011)
 
Antal träningstimmar 2012: 232 h = 4,46 h/vecka
Antal timmar, vardagsmotion 2012: 189 h = ca 30 min/dag
 
Fördelat på följande:
 
 


Kommentarer
Sara

Ja, siffernörd var ordet Malin ;)

Jag tror det är hälsofrämjande att träna allsidigt, You Go!

2013-01-02 @ 14:20:16
Carro

Vad otroligt bra att hålla koll på alla pass sådär. Kanske något dör en annan under 2013.
Gott nytt träningsår på dig :-D

Svar: Funbeat är perfekt för att hålla koll!Detsamma!
Mrs Malinski

2013-01-04 @ 12:25:14
URL: http://www.carrosfmf.blogspot.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0