Veckans mat

Har varit slarviga ett tag med maten. Inget planerande och ingen vidare framförhållning med matlagningen.Nu är vi dock inne på v.2 med bättre planering. Mycket skönt. Dessutom blir det ordentlig mat och fina matlådor. Just nu är problemet mer att det blivit så mycket mat så burkarna är slut och frysen full. Angenäma problem :)
Ikväll blev det Cevapcici, bulgur och paprikarelish  
                                         

Recept från ICA (4 port)

1 gul lök

2 vitlöksklyftor

500 g blandfärs (jag använde nötfärs)

1 tsk sambal oelek

1 tsk salt

1 krm peppar

1 msk smör eller margarin

Stekes i ugn i 200˚C i ca 10 min.

Relish

1 gul paprika

2 tomater

2 tsk olivolja

2 tsk vitvinsvinäger

Jag toppade med lite färsk basilika

Tillbehör

2 dl matyoghurt

4 port bulgur

 

.
.


Kommentarer
Guldmulten

Duktiga ni är!
Jätteskönt att ha färdig mat i frysen!

Svar: Ja iaf i 2 veckor, får se hur länge det varar ;)
Mrs Malinski

2013-01-28 @ 22:32:38
URL: http://guldmulten.blogg.se
Lina

Bra att ha en matsedel och matlådor i frysen! När jag jobbar så behöver jag aldrig tänka på matlåda, får ju så bra mat på jobbet, det är skönt! :)

Svar: Du har ju hur lyxigt som helst :) Superbra o god mat på jobbet, helt perfekt!
Mrs Malinski

2013-01-29 @ 07:55:33
URL: http://cyklingminpassion.blogspot.com
Sara

Vilken söt/praktisk tavla!
Det där receptet ska jag sno, såg mycket gott ut :-)

Svar: Gört! La till att jag använde nötfärs ist för blandfärs. Köper i stort sett aldrig blandfärs, blir alltid nöt.
Mrs Malinski

2013-01-29 @ 08:35:53
Anki

Vilken smart tavla! Laga mat om veckorna borde jag bli mycket bättre på. Men oftast finns tyvärr inte tiden så försöker göra matlådor under helgerna istället.

Svar: Nä det är det som är det svåra att få tiden att räcka till, men då är planering A och O så då hinner man oftast.
Mrs Malinski

Sofia - ett bättre du

Planering brukar vara a och o för att kunna äta bra. Och vilken härlig meny ni verkar ha, det här receptet låter ju jättegott :)

2013-01-31 @ 10:40:12
URL: http://ettbattredu.se/blogg
Emilie

Hej!

Vi har uppmärksammat din blogg tack vare kvaliteten på dina goda recept. Vi skulle bli jätteglada om du ville gå med i hittarecept.se så att vi kan länka till din blogg.

Hittarecept.se är en sökmotor som samlar recept från de bästa svenska bloggarna och sajterna. Flera hundra bloggar har redan gått med och dragit nytta av den trafik vi skickar till deras sajter.

För att gå med behöver du bara följa länken här: http://www.hittarecept.se/ga-med-i-matbloggstoppen

Med vänlig hälsning,

Emilie
Hittarecept.se

2013-06-03 @ 15:41:41
URL: http://www.hittarecept.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0