Nya tider

Idag är vår lilla tjej en månad gammal. Vad fort det går till skillnad mot precis innan förlossningen. En månad innan var en evighet.
 
Denna vecka har tyvärr inte varit som jag tänkt. Haft feber och problem med bröstet, mjölkstockningsproblematik. Så mycket tid har gått till att vila, amma och handmjölka (funderar om jag ska köpa en pump?). Så mina planerade promenader har blivit få. 
 
Dessutom har dottern som tidigare så nöjt legat i babynestet nästan vägrat ligga själv. Vill absolut inte vara själv, ska vara i famnen hela tiden. Så mycket tid har tillbringats i soffan. Skönt med fredag idag och helg så pappa kan få agera lite madrass/mys. Så kändes väldigt aktuellt att prova bärselen och den gillade hon skarpt. Somnade direkt även fast jag samtidigt väsnades med dammsugaren. Den får nog bli min bästa vän framöver.
 
Även nya tider med vintertid, mörker och mer höstkänsla. Mera mysiga brasor i kaminen. Mer tända ljus.
I helgen blir det smygpremiär av vinter/jul. Vi tänkte provsmaka glögg. Årets Blossa och en alkoholfri med hallon/saltlakrits.
 
 







Kommentarer
Andréa

Åh, jag lider med dig! Mjölkstockning är så fruktansvärt. Jag fick en lightvariant efter några dagar och hoppas det stannar där. Första gången jag hade det när jag ammade Sixten mådde jag riktigt dåligt, tack och lova bara i ett knappt dygn, men ändå. Inte kul.


Svar: Har som tur varit rätt lindrigt här oxå. Lite meckligt dock med pumpning, amning osv
Mrs Malinski

2013-11-01 @ 21:15:06
URL: http://lopningolivet.blogspot.ccom
Karin

Just nu tycker jag att det låter så sött att de små "endast vill vara i famnen", men kan tänka mig att man kanske resonerar lite annorlunda senare. Hoppas problemen ger med sig!

Svar: Det är jättesött men lite frustrerande ibland när man vill äta o klä på sig typ ;)
Mrs Malinski

2013-11-02 @ 03:59:04
URL: http://karinolofsson.se
Sara K

Åh, var rädd om brösten! Och dig själv såklart oxå, klä dig varmt och vindtätt över Biancas mat, jag slarvade i början på hösten och fick en mjölkstockning light. Hoppas verkligen det går över fort! Här slocknade lilla fröken precis bredvid mig så jag passar på att göra ingenting en stund :-)

Svar: Känns bättre nu som tur är!
Mrs Malinski

2013-11-02 @ 15:09:01
Anki

Vi tjuvstartade med glöggen förra helgen, så himla gott!
Hoppas ni får en härlig helg tillsammans hela familjen!

Svar: Helt rätt :)
Mrs Malinski

Guldmulten

Jaså mjölkstockning, vad jobbigt. Själv har jag aldrig haft det men det ska vara hemskt smärtsamt vad jag förstår. Var rädd om dig!
Här har vi oxå en liten som kräver massa närhet just nu, Lill-Stellis vill ligga precis intill hela nätterna annars vaknar hon hela tiden. Så det blir lite dåligt med sömn för mig nu...
Sele är toppen, ibland helt ovärderlig.
Köp en pump, det är bra att ha. Jag har den vanliga handpumpen från Apoteket som kostar ca 180:- jag tycker den funkar jättebra när man fått till tekniken. Håller på att vänja S vid flaska nu så det pumpas en del :)

Svar: Hade nog en lättare version så har inte varit jättehemskt. Hoppas på att jag har den under hyfsad kontroll nu. Köpte mig en sådan pump!
Mrs Malinski

2013-11-02 @ 22:23:57
URL: http://guldmulten.blogg.se
Guldmulten

Förresten hallon/saltlakrits låter spännande. Måste provas! Var hittade ni den?

Svar: Trodde jag oxå, men den smakar inte glögg. Flytande döskallar. Riktig söt o sådär. trodde på de. Vi köpte den på Willys.
Mrs Malinski

2013-11-02 @ 22:25:36
URL: http://guldmulten.blogg.se
Caroline

Jobbigt med mjölkstockning! Hoppas du kryar på dig snart,
Det där med att ligga själv och sova i babynest är inget för vår Stella heller. Bara sova på oss eller i bärsele är vad som gäller:)

Svar: Mkt bättre nu som tur är. Ja är väl bara att gilla läget, att bära omkring :)
Mrs Malinski

2013-11-03 @ 20:26:56
URL: http://klarafardigaspring.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0