Drömmar

Inatt drömde jag att jag körde ett hårt spinningpass och igår natt sprang Åstadsloppet 21 km. Detta i mitt nuvarande tillstånd med magen i vädret. Önskedrömmar? :)

Min abstinens efter att kunna röra mig obehindrat tränger på varje minut. Veckan som varit har varit ok men helgen har varit sämre. Haft svårt att röra mig och haft ont. Mycket vila har det blivit. 

Är ändå nöjd med veckan som gått. Har kunnat kört på med mina övningar 6 ggr denna vecka och cyklat en kort tur 7 av 7 dagar. Alltid nåt. 
Annars har dagen idag mest bestått av vila och mat. Äppelpaj och pizza. Bra uppladdning för en förlossning :) Nu är det dock 14 dagar kvar till beräknat så att det drar igång inatt är nog inte så troligt. 

Är iallafall förberedd med det ena och andra. Har lånat hem en TENS-apparat av sjukgymnasten. Har provat den mot min onda rygg men känner ingen skillnad. Kanske måste prova mer. Annars är tanken att ha den som smärtlindring vid förlossningen. Om det hjälper har jag ingen aning om, hört både positivt och negativt, men värt att testa.







Kommentarer
Sara

Hej Malin! Gud vad kul att det snart är dags! Det är för det mesta otroligt livsberikande med barn, både jag o ola längtar tills vi får träffa lilla bebben ;) jag använde tens-apparaten och varm vetekudde som smärtlindring från värkarnas start tom ca 3-4 cm. Sen blev det för plåttrigt med tensen o man blev så bedövad liksom att den inte hjälpte. Vetekudde körde jag med fram tills slutet. Fick epiduralbed. Vid ca 5 cm och det var i rättan tid, du ska nog inte "vänta" med den om den erbjuds. Det tar ofta ca 1h att bara få den lagd. Lustgas blir man tillfälligt packad av. Tror ni kommer klara det kanonbra! Tänk bara dom som frivilligt ställer upp i 24h löpning ;)

Svar: Ja verkligen nära nu :) Tack för att du delar med dig, alltid bra med råd inför nåt man aldrig gjort tidigare. Precis många lopp gör man ju frivilligt o då ska det ju göra lite ont. Försöker intala mig att det inte är så mkt värre än ett långlopp :)
Mrs Malinski

2013-09-23 @ 18:32:18
Guldmulten

Många brukar ju drömma massa konstiga drömmar om barnet när det närmar sig... Och du drömmer om att träna...olika det där 😜😋

Svar: =)) Är nog för att jag är så hemskt orörlig just nu som jag drömmer om det. Även om bebis är så nära känns det fortfarande så overkligt på nåt vis så kanske därför jag inte drömmer om det.
Mrs Malinski

2013-09-25 @ 06:39:49
URL: http://guldmulten.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0