En vecka kvar i augusti

Tre veckor av min utmaning att komma igång med träningen regelbundet inför kommande "lägga i ytterligare en växel" har passerat. Målet var 20 pass i augusti. Har hittills lyckats få ihop 13 pass så ligger lite efter, med endast en vecka kvar. Förkylningskänningar har sinkat min planerade träning. 

Som tur är jag ledig och tillbringar hela veckan i fjällen vilket betyder inga måsten och bara en massa ledig tid vilket underlättar. 7 pass att hinna med på 7 dagar.

Det har blivit dåligt med lite längre löppass så idag kände jag att nu är det bara att köra, inga undanflykter. Peter skulle ut och köra ca 20km så jag drog ut innan och fick ihop 14km. Försökte lägga mig i ett lite långsammare tempo så att jag inte skulle bli rökt efter ett par kilometer. Måste säga att det var den bästa löprundan på mycket länge. Skönt behagligt tempo, bra musik i lurarna, underbar utsikt över alla fjälltoppar. Kände mig stark och njöt varje sekund.






Kommentarer
Guldmulten

Härligt det låter att känna sig så stark!
Jag hade kommit in i ett riktigt bra flyt. Hade kört några löppass som kändes riktigt bra och tänkte igår att jag skulle öka på lite på min springlängd. Så vaknar jag med jätteont i halsen och snorig. Bah!! Vad typiskt det är! Riktigt förkyld nu och inget springande fast jag är sugen...

Svar: Går inge vidare med utmaningen nu. Jäkla förkylning :( :(
Mrs Malinski

2014-08-25 @ 20:02:56
URL: http://guldmulten.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0