Mat

Jag intresserar mig mer och mer för mat, bra mat, ekologisk mat, mat utan socker, mat utan massa konstiga tillsatser.
Jag följer inte någon speciell kost. Är inte vegetarian. Äter inte bara raw food. Äter inte alltid nyttigt. Älskar fikabröd.
Dock ju mer jag intresserar mig för att äta bra och mindre socker minskar mitt sötsug. Jag utesluter inget. Tänker bara att jag vill äta så bra som möjligt, vilket jag inte alltid gör. Men ju mer jag intresserar mig ju mer lär jag mig och ju bättre äter vi.

Sedan vi fick barn känns det ännu viktigare att äta bra. 
Ibland kan det vara svårt att veta vad man ska ge sitt lilla matvrak som älskar mat och alltid vill ha det vi äter. Än så länge går det att ge annat utan att hon märker att vi inte alltid äter samma. Hon har ännu inte fått smaka nåt socker, inga kakor, ingen glass eller liknande. 
Hittade dessa små kakor i en kokbok för små utgiven av Ellas kitchen, bananstavar som jag provade att göra. De blev populära. Rätt söta med bananen och russinen så inget man ger i mängder, men perfekt att ge istället för en kaka. 






Kommentarer
Guldmulten

Provade kakorna. Klara var inte imponerad men Stella gav dem tummen upp och sa -mer!! :)


Svar: Kul att Stella gillade dem! Kanske lite mer "småbarnskakor", de som inte riktigt upptäckt söta vanliga kakor ännu :)
Mrs Malinski

2014-08-28 @ 18:38:53
URL: http://guldmulten.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0