Sista dagen

Sitter i bilen på väg hem.
Har varit på resande fot flera veckor i sommar. Aldrig känt ångest över att en resa tagit slut. Har haft massa ledighet och flera resor framför oss. Idag är det skillnad. Idag känns allt så definitivt. Idag är sista dagen. Sista dagen på en elva månaders ledighet tillsammans med min underbara dotter.
Imorgon är det arbete. Känns helt overkligt. Ska jag ställa klockan. Gå upp själv. Ta hand om bara mig. Åka iväg själv. Sitta på ett kontor 8 timmar om dagen med saker som just nu känns så oviktiga.
Byta ut dagar med frisk luft, sköna promenader och bus med en glad dotter. Ångest.

När jag jobbade sista dagen innan förlossningen hade jag ångest över att vara hemma så länge. Vad skulle jag göra hemma elva månader? Oj vad tiden gick fort. Inte behövde jag ha ångest heller. Dagarna har rullat på och det har verkligen varit en underbar tid.
En tid att minnas. 

Bara för att mammaledigheten är slut kan jag ju inte deppa ihop totalt. Gäller att hitta nya bra rutiner och se till att få kvalitetstid ihop med dottern några timmar per dag och på helgerna. Har valt att gå ner lite i tid. Kommer jobba 90%. Vara ledig varannan fredag och jobba halvdag varannan. Fredagar kommer bli vår heliga tid. Då är det roliga saker som ska göras tillsammans. Inte städa och handla mat, utan umgås, leka, bada, fika och träffa vänner.
Nu gäller det att se till ljuspunkterna i livet och försöka hitta nya rutiner.

En ny rutin blir att gå upp tidigare på morgonen för att kunna komma hem tidigare på kvällen. 
Tack för den här tiden älskade älskade dotter! 




















Kommentarer
Sara K

Vad fint skrivet Malin, fick nästan en tår i ögat.

Svar: Jag hade flera tårar i ögonen när jag skrev ;)
Mrs Malinski

2014-08-31 @ 15:06:43
Löpning & livet

Ja det är lite vemodigt. Och hemskt att tänka att jag eventuellt aldrig får vara hemma så länge igen... Men en vänjer sig! Och ibland är det ändå rätt skönt att vara på jobbet också :)

Svar: Ja tur ändå att man vänjer sig annars skulle det vara jobbigt. Det är ju livets gång så man får fokusera på det bra med det och njuta av barnen när man är hemma.
Mrs Malinski

2014-08-31 @ 16:49:23
URL: http://www.lopningolivet.se
Guldmulten

Vilka fina bilder!
För att fokusera på något bra så är det är så himla härligt att komma hem när man varit borta hela dagen och se gosiga barnarmar som sträcks mot en 💜

Svar: Ja man ser ju extra fram emot att få komma hem. Sen får man se fram emot de lediga dagarna.
Mrs Malinski

2014-09-01 @ 21:52:53
URL: http://guldmulten.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0