Löpkvällar med Göteborgsvarvet

Jag har knappt varit med på en endaste löpträning med klubben under hela 2013 och 2014. När jag fick förfrågan om att sitta med i styrelsen tackade jag ja. Saknade sammanhållningen och klubbkänslan och kände att jag hade mycket tid över på kvällarna när jag var mammaledig.
 
När vi fick förfrågan om att inleda ett samarbete med Göteborgsvarvet träffade vi en representant och gick igenom vad det skulle innebära. Vi tog ett beslut att köra löpkvällar i Örebro och även satsa på ett seedningslopp.
 
 
Jag har kommit igång med min löpning förutom ett långt uppehåll nu pga en envis förkylning. Jag är inte speciell snabb men vill bli bättre. Så att löpträna i grupp vore ypperligt men inte riktigt tagit mig tid att gå iväg på den gemensamma träningen. Så när det skulle bestämmas vilka som kunde ställa upp som ledare anmälde jag mitt intresse. Så från att inte varit med alls på träningarna blev jag plötsligt hjälpledare. Sex tisdagar i rad med olika teman.
 
Vi uppskattade att vi var ca 120 personer på träningen igår. Vi delade in oss i fem grupper: Fri fart, 5.00, 5.30, 6.00 och 6.30. Det kom många nybörjare vilket var väldigt roligt. Blev rätt jämt antal i varje grupp så en bra spridning på folk.
 
 
 
 


Kommentarer
Lina

Vad roligt med löpargrupper! :)

Svar: Ja jättekul!!
Mrs Malinski

2014-09-10 @ 20:42:27
URL: http://cyklingminpassion.blogspot.com
Anki

Låter jättekul!
Börjar komma igång lite med löpningen vi med nu. Så nu hoppas jag hålla i det i vinter också..:)

Svar: Härligt!! Hoppas det gick bra på Lidingöloppet!! (var ju så grymt mkt folk som inte lätt att se någon man kände :( )
Mrs Malinski

Guldmulten

Skoj! Säkert jättebra att träna i grupp!

Svar: Väldigt peppande och kul!
Mrs Malinski

2014-09-11 @ 21:54:47
URL: http://guldmulten.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0