Att bara njuta

Planen igår var att cykla en runda på mtb'n med två arbetskamrater. De cyklar inte speciellt mycket men vill cykla mer. Vi pratade lite löst om det i höstas att vi borde ta en tur tillsammans. Som vanligt är det så lätt att säga att det gör vi men sedan blir det aldrig av. Varför är det ofta så?
Så jag bestämde förra veckan att vi bokar en dag så att det blir av. Tyvärr blev det inställt igår pga sjukdomar (inte hos mig denna gång som tur är).
 
Peter tyckte jag kunde följa med honom till GIH och springa men kände att jag ville vila mina löparben inför lördag. Jag var dessutom sugen på att cykla. När vi dessutom bor ett stenkast från Markaskogen som har mtb-spår så var det inget att fundera på. Jag gav mig ut och körde en lugn men skön runda. Kryllade av människor i skogen. Fullt med både cyklister, löpare och orienterare. Dock var jag ensam på röd mtb-slinga (förutom tre löpare som hellre körde trail än i spåret).
 
Tog inte ut mig speciellt mycket utan tränade mer teknik och njöt av naturen och det sköna vädret.
Fick mig en gliring hemma att jag bara softat. Ibland måste man bara få njuta lite också.
 
 


Kommentarer
Guldmulten

När man softar kollar man film på tv o äter chips! :)

2015-04-25 @ 00:00:24


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0