Helt sjukt

Hade fina mål både i januari och februari som jag klarade.
I januari tränade jag 26 st pass och i februari 23 st pass. Helt enl. plan och mina mål. Väldigt nöjd.
 
Hade ett inplanerat löppass lördag 28 februari som jag ställde in för att jag kände mig småkrasslig.
Det var då allt började från förkylning till influensa till maginfluensa, sammanlagt fem veckor. Vet inte när jag varit så sjuk senast. Minns inte när jag hade nästan 40 graders feber innan eller när jag spydde senast. Mars månad var inte rolig.
 
Kändes skönt att avsluta mars och gå in i april med en resa till fjällen. Vila upp sig, andas fjälluft och åka skidor. Tog med mig löparkläderna men var tveksam om jag skulle få till nåt pass eftersom jag inte kände mig helt återställd efter influensan. Åkte skidor några dagar och kände mig så trött. Sviter efter influensa kan ju sitta i och det hade "bara" gått 1,5 vecka efter att feberna slutade så tänkte att det går nog över om ett par dagar. Det hade det nog gjort om jag inte hade åkt på en magåkomma med småillamående i fem dagar och några dagar som var sämre. Som tur var låg jag inte hela veckan utan var bara sämre vissa dagar så jag kunde åka en del skidor men blev inte alls så mycket som jag brukar eller hade velat. Njöt ändå av ledighet, sol och fjäll. Sista dagarna började det kännas bättre i kroppen. Livrädd för att bli sjuk igen vilade jag när vi kom hem. Började med cykelturer till jobbet.
 
I lördags dock kände jag att nu är jag redo för ett träningspass. Hängde med Peter till GIH och sprang distans runt löparbanan. Fick ihop 3 + 7 km (1,5 km dit och 1,5 km hem och 7 km på banan). Det gick inte fort och jag blev trött, och lycklig. Planerade in att hänga på Almby IK på deras måndagsträning på mtb. Dammade av cykeln i garaget som inte varit ute på hela vintern. En aningen ringrostig men underbart att få cykla och vara ute i skogen.
I onsdags blev det ett löppass på 8,5 km efter en heldag med kurs i Solna i Oset. Underbart!! Vad bra man kan må av rörelse.
 
Nu hör jag någon på jobbet som varit hemma med förkylning. Bianca är heltäppt i näsan och rinner snor.
Vill inte. Tänker förbasemig inte bli sjuk igen, så det så!!
Det är härligt med barn som går sitt första år på förskolan :)
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0