Mål 2015 - Januari

Nytt år och nya möjligheter :)
Lång paus från bloggandet. Får väl inse att bloggen inte är prioritet just nu. Livet, familjen och träningen tar mer plats.
Det jag kan sakna är att kunna reflektera över min träning och mina mål och få det på pränt. Så därför lägger jag ut mina mål och summeringar för varje månad för att själv lätt kunna få mig en bild över mitt mål och hur det gått. Vet inte om det är intressant för någon annan än mig själv, men ni får välja om ni vill läsa eller inte =)
 
Mitt mål för januari var att komma in i träningen mer regelbundet och hitta lusten att vilja träna och förbättra mig. Jag inser att jag behöver sätta mål för att jag ska lyckas. Jag blir mer sporrad och mer inspirerad, tränar mer och mår så mycket bättre på köpet. Blir piggare och får mer energi över till annat. Win-win.
 
Satte mitt mål på 25 pass i januari och försöka få till tre löppass i veckan. Därutöver inga andra kriterier förutom att passen måste vara minst på 30 min och promenader eller cykeltransport till jobbet räknas inte som träning.
 
Hur gick det då?
Jag klarade mitt mål med antal pass, slutade på totalt 26 pass.
Däremot fick jag inte ihop tre löppass per vecka. Antingen pga skavanker/sliten eller för att jag istället prioriterade skidåkning (pga att det fanns snö, vilket jag tycker är helt ok). Jag är ändå väldigt nöjd.
 
Nästa mål i februari blir 23 st pass (färre dagar i februari). Fortfarande ett mål på tre löppass i veckan.
Vill därutöver ha minst ett styrkepass, ett simpass och ett spinning/cykelpass i veckan. Det blir en större utmaning då det kräver lite mer planering. Nu när vi har en massa snö kommer det nog inte gå ihop sig heller då jag vill prioritera skidåkning istället. Vill även få in mer yoga i mitt liv. Tiden skall bara räcka till :)
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0