Cirkelgym

Provade mitt första cirkelgym-pass på Friskis & Svettis i måndags. Försökte att ta det lite lungt eftersom jag precis varit sjuk, men det var svårt vill jag lova. Har svårt att hålla igen, speciellt i grupp. Blir så peppad och vill såklart köra järnet. Kände dock att jag inte hade ork för att göra det så höll lite igen. Försöker boka mig på ett pass nästa vecka så att jag kan köra hårdare då. Verkar tyvärr vara väldigt populärt så mån o tis-passen är redan fullbokade. Måste komma ihåg och boka imorgonbitti till torsdagens pass.

Cirkelgym-passet är ett pass på 55 minuter där man tränar styrketräning och kondition i grupp, med tyngden på styrka. 20 st stationer med 11 st styrketränings-maskiner, 1 st spinningcykel, 1 st roddmaskin, 1 st balansboll, 1 st step-bräda, 2 st med fria vikter och 3 stationer där man använder kroppen som redskap. Passet startar med uppvärmning, sedan kör man två varv på alla stationerna och avslutar med nedvarvning och stretch.
Jag tycker det var ett väldigt bra upplägg och passar mig som tycker att styrketräning lätt kan bli lite tråkigt. Jag ska försöka få till ett cirkelgym-pass/vecka. Bara att försöka komma ihåg att boka i tid ;)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0