Beach 09 - 1:a uppgiften

Har fått min första uppgift från Röhnisch Team up.

1. Skriv ner varför du vill komma i form
Mitt mål är att köra Halvklassikern 09 med start med Halvvättern.
Då måste jag även bli kvitt mina smärtor i hälsenorna.
* Jag vill få bättre kondition, orka mer och bli piggare
* Jag vill bli starkare och smidigare, förebygga krämpor och orka mer

2. Skriv ner hur du ska gå till väga för att nå dessa mål
Första målet är att bli kvitt smärtorna i hälsenorna och därför måste jag fortsätta med min rehabiliteringsträning och träna väldigt varierat och med mycket vila mellan träningstillfällena.
Målet är att träna 5 dagar / vecka inkl. träning, lätt träning och mental träning. Ska lägga in mer fokus på mental träning än tidigare.

3. Skriv en kostdagbok under en veckas tid.
Den lilla dagboken är för min egen skull för att bli medveten om vad jag äter.
Ofta slinker det ner bullar och godis av bara farten, utan att vi ens tänker på det.
Kommer starta min kostdagbok på måndag v.6.


Kommentarer
Lina

Jo det känns helt underbart att vara på cykelbanan igen :-)även fast jag får ta det lugnt. lite frustrerande och inte kunna ta i lika mycket som man brukar, men jag är bara glad att jag får känna sadeln och cykeln igen :-)



hur gick det med din träning ikväll? hoppas det inte bryter ut något sjukt i kroppen!



Vilka bra mål du har!!! Kul att ha, då man har något att sträva mot blir träningen mycket roligare :-)



2009-01-27 @ 20:50:38
URL: http://cyklingminpassion.blogspot.com
guldmulten

kostdagbok? jösses!! :)

Funderar på att gå o köpa marknadsnougat jag :)

2009-01-28 @ 11:19:17
URL: http://guldmulten.blogg.se/
Malin

Lina: Självklart är det lite frustrerande, det förstår jag. Men ändå bättre än att inte kunna köra alls! Det gick bra, känner mig mkt piggare!

Guldmulten: Ja det är väl bäst att jag tar mina uppdrag på allvar :) Det tycker jag du gör rätt i!! Vad sugen jag blev!! Hmm...undrar om man ska hinna med att gå nåt på hindersmässan?

2009-01-28 @ 11:30:43
URL: http://healthandliving.blogg.se/
guldmulten

Absolut! Tror det är jättebra med kostdagbok!

Skulle verkligen behöva det själv...

2009-01-28 @ 13:28:20
URL: http://guldmulten.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0