Veckans träning - v.3

Fortsätter min mjukstart. Veckan inleddes med halsont så det bidrog även det till ett lungt tempo.

Fokus just nu ligger på mental träning, simning och skidåkning. Vågar tyvärr inte köra mer än ett pass skidor per vecka då det är den sämsta typen av träning för mina hälsenor. I lördags sken solen och det var en härlig dag i skidspåret. Det var så kul. Om det inte varit för senorna hade jag lätt åkt flera kilometer till. Istället stannade jag och stretchade mellan varven. Måste lyssna på kroppen.




Kommentarer
Lina

tack för dina tummar och krya tankar! Idag känns det inte så jätte mycket bättre. Så blir och kurera sig inne hela dagen nu med te och sömn.



Mental träning låter intressant, är det något pass du går på då eller kör du eget?



Hoppas att halsont och förkylningar nu håller sig borta från dig!!



2009-01-20 @ 13:52:42
URL: http://cyklingminpassion.blogspot.com
Lina

Jag tror att mental träning är bra komplement till den andra träningen. Har hittat en DVD som heter Yoga for cyklister som jag funderar på att beställa hem.



Vad roligt att kunna åka längdskidor, så härligt att få aktivera sig utomhus! Jag bara längtar till våren då jag får ta ut min kära cykel och börja cykla på riktigt :-)



2009-01-21 @ 10:05:36
URL: http://cyklingminpassion.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0