Halvsimmet

Nu börjar det dra ihop sig för nästa tävling i Halvklassikern. Imorgon är det Halvsimmet i Vansbro.
Jag ska simma 1500 m, varav 500 m i Vanån och 1000 m i Västerdalälven.


Känns lite konstigt. Jag har inte alls förberett mig för denna tävling. Har knappt simmat.

Tyvärr kommer inte vädret vara något vidare. De ska bli 12 grader och regn. Just nu är det 18,4 grader i Västerdalälven, så det kanske bli skönt att hoppa i plurret. Varmare i vattnet än i luften.


Har trånat länge efter Marabou´s Sommar. Har varit väldigt sugen att testa chokladen men har inte riktigt unnat mig det. Imorgon tänker jag göra det. Efter simningen tycker jag att jag är värd lite choklad. Även syster min är värd det som följer med mig ända till Vansbro som sällskap.

Uppdaterat 090710, kl.10.40. Nu åker jag strax upp till Vansbro. Är faktiskt lite nervös.
Temperatur just nu: 17.2ºC i vattnet och 13.7ºC i luften. Burr vad kallt.





Kommentarer
Lina

Jag har inte heller hunnit prova chokladen ännu. Du får komma med rapport sen hur den smakade :-)



Och ett STORT lycka till med simningen!

Du kommer klara det fint!



Jag håller tummarna och hejar från norr!!!



2009-07-09 @ 21:16:46
URL: http://cyklingminpassion.blogspot.com
Malena

LYCKA TILL! Jag tror du fixar det på ren vilja!

2009-07-09 @ 21:37:41
URL: http://bredablick.wordpress.com
Annika

Det kommer att gå superbra! Kylan kommer vara det minsta bekymret tror jag, det är bara att simma lugnt :) LYCKA TILL!

2009-07-10 @ 11:07:22
URL: http://tremil.blogg.se/
Anki

Lycka till själv!



Jag har våtdräkt så oroar mig inte allt för mycket för kylan i vattnet.. Provsimmade en gång här hemma för någon vecka sedan och då var det 17 grader och inga problem alls med kylan iaf..



Hoppas det går bra för dig!

Jenna

Tyckte du om chokladen? :)



Kul att halvklassikern är avklarad! Tycker du ska vara mer än nöjd med din prestation! :)

2009-07-14 @ 10:22:04
URL: http://jennas.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0