Sköna dagar i Åtvidaberg

 
Jag och Anna tog min bil och åkte 15 mil i sydostlig riktning. Coyntha med sin gästfrihet hade bjudit hem oss till sitt fina hem. Hon och hennes man var underbara och tog hand om oss mer än väl. Det är härligt att kunna umgås fast ingen av oss egentligen känner varandra. Härligt helt enkelt, kändes så naturligt. Har haft det så trevligt!


Vi hade såklart bestämt att vi skulle träna ett pass ihop. Eftersom Coyntha är en löpare tyckte jag att det kändes självklart att vi skulle ge oss ut på ett längre pass tillsammans. Mitt längsta löppass jag någonsin gjort i hela mitt liv är 10 km. Det blev en runda på 14 km för oss. Kände mig relativt pigg hela tiden, förutom sista 50m som kändes långa (vi var tvungen att komma upp i exakt 14 km :)  Det var kul att springa flera tillsammans, vi kunde passa på att dra varandra då ens toppar och dalar inte sammanföll. Jag är jättenöjd med löppasset. Visst skulle jag vilja kunna springa i ett snabbare tempo, men det kommer. Bara att fortsätta träna. Nu är jag full av inspiration. Måste bara vila mina leder lite. Har ont i fötter och knän. Min kropp är inte så van vid löpträning och speciellt inte van vid långpass. Måste se till att vänja den! :)


Det var underbart fint i Åtvidaberg. Helt fantastisk natur. En varierande löprunda på olika underlag och i olika omgivningar. Vi fick även en sightseeing runt i Åtvidaberg, vi kikade på den gamla kyrkan, solkanonen, åkte båt och strosade runt i fin natur och fikade på ett jättemysigt fik. Vi åkte även och tittade på golfbanan som jag hade hört skulle vara fin. Måste allt se till att boka en golfrunda där någon gång.
Tack Coyntha för fantastiska dagar och gästfrihet och underbart god mat!



Kommentarer
Espen

Veldig bra design du har på bloggen.

Virkelig proff!



Lykke til med løpingen



mvh

Espen / Norge

2009-07-30 @ 22:20:40
URL: http://www.mosjonisten.com/
Andréa

Vad roligt det ser ut och vilka fina bilder!!

2009-07-30 @ 22:43:50
URL: http://lopningolivet.blogspot.com
izza

Åhh vad fint du har gjort med bilderna! Och du har skrivit bra om dagarna också!!! Härligt jobbat med dina 14 km!!!!



Jodå, det var full sprut som gällde efter jobbet idag!! Men som sagt, effektivitet och planering är A & O, dock skulle jag inte orka ha det så varje dag efter jobbet!! Kul att vi kom iväg och tränade, men för min del var det ett riktigt mjölksyrapass!!!



Jag har förtrollat vädret för när jag skulle upp på stan så var det nästan så det sken upp!!! Otroligt! Vi satt på Pitchers.



Nu kanske det är dags att sova så man orkar jobba sin sista dag inför semestern ;D

2009-07-30 @ 23:09:04
URL: http://runrunner.wordpress.com
Malena

Vad härligt ni verkar ha haft det! Och grattis till 14 km, bra jobbat!

2009-07-30 @ 23:36:09
URL: http://bredablick.wordpress.com
Lina

Stort grattis till 14km, grymt bra jobbat!



Vilken rolig grej att göra.

Kul att träffa andra människor med samma intresse:-)



Naturen ser jätte härlig ut där!



Väldigt fina bilder!



Hoppas att allt är bra!!

2009-07-31 @ 09:18:37
URL: http://cyklingminpassion.blogspot.com
Nina

Har följt din blogg ett tag, hittade hit via Linas blogg. Tycker att din blogg är inspirerande och gillar alla de fina bilderna du lägger upp.

Lustigt nog kikade jag in på Coybthas blogg i veckan, hittade dit via en annan blogg som jag läser och blev lite förvånad när jag såg en bild på dig där. Bloggvärlden är liten:-)



Vad trevligt ni verkade ha tillsammans, och grattis till de 14 kilometrarna, bra jobbat!

2009-08-01 @ 11:17:53
URL: http://niiina.blogg.se/
Annika

Gud vad mycket fina och härliga bilder :)



Vad duktiga ni var och shit vad grymt att springa 14 km! Bra jobbat!



Vad kul att vi ses på torsdag! ...och overkligt :) hihi.

2009-08-02 @ 01:07:56
URL: http://tremil.blogg.se/
Coyntha

Vilket proffsigt inlägg!! Så fin du gjorde med alla bilder. Göran gjorde ett bra jobb ;)

Tack för att ni kom. Det var jättekul och hoppas vi kan träffas snart igen.

Ha det så roligt i Göteborg.

Kram kram.

2009-08-02 @ 10:43:56
URL: http://www.coyntha.wordpress.com
izza

Halloj! Ja det är häftigt att man bara kan träffa några vänliga själar sådär!!



Det är klurigt det där med vilan. För man vill ju inte helt komma av sig och man vill ju framförallt inte vara stum i benen!! Funderar på att köra lite fokus på cykling och backar imorn om jag kommer iväg.



Ännu klurigare med din löpning. Jag har absolut inga goda råd att ge egentligen. Men två dagars vila kan ju räcka. Efter vårt långpass förra veckan så körde vi ju bara en vilodag innan vi kastade oss in på spinningpasset. Så det kanske kan funka att springa på tisdag också.

2009-08-02 @ 18:57:48
URL: http://runrunner.wordpress.com
Anonym

Jag SKA vara med nästa gång! ;o)

2009-08-10 @ 19:52:44


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0