1:a pris Golftävling

Vi ville inte gå upp tidigare än vad vi behövde. Åkte 05.30 imorse och frukosten skulle serveras kl.07.30 i Arlanda. Tävlingen började 08.30. Vi svänger in på Arlanda stads golfbana 07.35, nöjda och glada. Packar upp våra golfprylar och kilar in och undrar var alla är. Får tag i en kille som säger att vi inte är de första som åker fel. Det är fel golfbana. Inte Arlanda stad utan Arlanda International. Han förklarar vägen och säger att det tar 30 min att åka dit. Ska vi hinna? Hungrig som en varg kände jag att jag inte skulle klara av at spela golf utan frukost i magen. Det tar endast 20 min att åka dit och eftersom vi inte var ensamma som åkt fel så är starten framflyttad.
Det var jämngrått och regnet strilade ner hela vägen till Stockholm. Det kände inte alls bra. Jag har jättesvårt att spela i regn. 2 mil innan Arlanda lättar regnet. Golfbanan är däremot jätteblöt. Skorna står inte emot vätan helt. Första hålet går katastrofdåligt. Inget kändes bra. Tyckte synd om de två stackars okända killar jag spelade med som skulle dras med mig i fyra timmar. Sen vände det.
Jag har aldrig spelat så bra. Allt bara flöt. Jag skrapade ihop 41 p och vann hela tävlingen!! Oj vad nöjd jag blev.
Av 40 st, varav en tjej till och resten killar går jag och sopar mattan :)

Fick statyetten på bilden, en golfklubba och en svart golfpiké. Glad =)




Foto: mrsmalinski


Kommentarer
guldmulten

Ah! Vad roligt!!

Grattis!!

Du är inne i ett bra tävlings-stim! :)

2009-06-12 @ 07:19:05
URL: http://guldmulten.blogg.se/
Annika

Så jävla grym! :)

2009-06-12 @ 10:41:03
URL: http://tremil.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0