Är jag frisk?

Jag tror allt att man blir lite skadad när man börjar träna :)  Sedan blir det väl inte bättre av att blogga och lära känna flera träningsmänniskor. Jag blir inspirerad och får energi.

Har tänkt på de som cyklade Vätternrundan i helgen. Har läst berättelser från årets lopp på några bloggar, är imponerad av er Lina & Malin. Ni är grymma!
Jag kan inte annat än bli inspirerad. För några år sedan trodde jag väl aldrig att jag skulle vilja cykla 30 mil. Never!
Efter förra söndagen då jag cyklade 15 mil fick jag mersmak. Trodde att det skulle vara skitjobbigt, vilket det inte var. Visst var det tungt vissa partier det ska jag inte sticka under stolen med, men allt positiva övervägde när det ömmade i låren och orken tröt.
Hade tänkt att köra Halvvättern även nästa år eftersom det var grymt trevligt och kul. Frågan är om jag ska våga mig på stora Vätternrundan istället? Gulp....detta tål verkligen att tänkas på...


Kommentarer
Lina

Jag är så lycklig när jag kan inspirera :-))



Jag är helt övertygad om att du kommer att klara Vätternrundan, ska vi säga att vi ses nästa år!? :-)Jag är redan tokladdad! Nu har jag en tid jag vill slå och jag vet hur loppet fungerar och är upplagt så nästa år är det bara och köra :-)



Till nästa år vill jag nog ingå i en grupp, man vinner så himla mycket på det. Vi tappade bort våra två tema-mates efter halva loppet så då fick jag och min pojkvän köra själva, det sliter rätt mycket. Så satsat på någon klunga nästa år!



Vissa sträckor under loppet undrade man vad man höll på med, men de tankarna gick bort fort när man insåg att det är ju cykling och det är ju det roligaste jag vet och det var en sån härlig känsla att deltaga. Att cykla de här 30 milen var jobbigt stundtals med mest var det lycka :-) De sista 10 milen var i och för sig de längsta i mitt liv. hehe men bara man ger sig tusan på att klara det så gör man det. Och vi stannade ju vid varje depå, det var skönt, kunna fylla på med energi. Men nästa år blir det nog inte stopp vid varje.



Att cykla i mörker var ju lite skrämmande eftersom man såg inte långt framför sig. Men det berodde mycket på vädret, det var mulet och dimma. Så det behöver ju inte alls bli så mörkt. Nästa år kan det bara bli bättre :-)



Jag tycker verkligen du ska prova på stora Vätternrundan, du kommer inte ångra dig :-))



Den bästa cykelupplevelsen ever! :-)

2009-06-15 @ 15:01:49
URL: http://cyklingminpassion.blogspot.com
Malena

Träningsbloggar är på gott och ont :-) Man blir så inspirerad och sugen på så mycket att man blir yr i huvudet :-) Och fattig av all utrustning som ska köpas, cyklar, hjälm, våtdräkt, löpardojjor osv osv osv. Men träning är så roligt och skänker sådant välbefinnande att det är värt varenda krona!!!

2009-06-15 @ 17:52:21
URL: http://bredablick.wordpress.com
Annika

Hm, törs man erkänna att man tänkt lite i dem banorna själv också.. ;) Hmm... jag vågar inte riktigt säga det högt än iaf...

2009-06-15 @ 19:50:43
URL: http://tremil.blogg.se/
guldmulten

Klart du är frisk! :)

Satsa!!

2009-06-15 @ 22:42:47
URL: http://guldmulten.blogg.se/
izza

Jag vet precis hur det är! Det är väl svar nog att jag sitter nu här med både skidor och cykel!!! Ibland undrar man vad man håller på med, men 99% av tiden går jag bara runt och är lycklig för att jag "funnit" träningen och all inspiration!! :D

2009-06-16 @ 19:50:20
URL: http://runrunner.wordpress.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0