Halvvättern avklarad

Nu är jag trött......
Men NÖJD & GLAD. Mitt satta mål på 6:30 klarade jag med bravur. Åkte in på tiden 5:51.
Jag har haft en helt UNDERBAR dag!! Det var fantastiskt kul. Jag längtar till nästa år. Jag är cykelfrälst!!

Naturen på sina håll är helt fantastisk. Om jag inte var så pass målinriktad och fokuserad på att genomföra loppet på hyfsad tid hade jag stannat på flera ställen och fotat. Otroligt vackert.

Jag hade sällskap i stort sett hela loppet. Hakade på en klunga i drygt 30 min tills en av dem fick punktering och stannade upp. Det var så coolt att hänga på i klungan. Sån häftig känsla!!! Jag vill mer!! :)
De första 10 milen var inte ens jobbiga, jag kände aldrig någon trötthet. Så när det var 4 mil kvar började tröttheten komma i både lår och huvud. Klungan som jag åkte i tidigare i loppet kom ifatt mig. De frågade om jag skulle haka på. Försökte ett tag men kände att jag tyvärr inte hade tillräckligt med krafter kvar. Så fick kämpa helt allena sista milen.

Blev väl mottagen av en hel drös med nära och kära i mål. Tack för stöd och support. Ett extra tack till min coach och chaufför!! :)  Jättekul att Anna stod i mål och gratulerade mig, jag blev jätteglad!!





Kommentarer
Erika

STORT grattis till en jättefin insats och en riktigt bra tid!! Visst var det roligt att cykla, men det dröjer nog tills jag genomför ett sådant lopp igen :) Nu blir det nog mer hobbycykling i träningssyfte för min del!

2009-06-07 @ 22:16:46
URL: http://gymfjolla.blogspot.com
Annika

Såå jävla grymt jobbat! Jag hade inte pallat med 5 mil till igår men det är väl en inställningsfråga... :) Vi kan vara riktigt nöjda!



Förvånansvärt känner jag inget i kroppen faktiskt - bara huvudet! Suck... hoppas jag mår bättre imorrn inför jobbveckan. Måste ju få skryta imorrn för gubbarna :) Hihi.

2009-06-07 @ 22:42:17
URL: http://tremil.blogg.se/
Lina

Super bra cyklat! Grattis!!! Vilken bra tid!



Visst är det härligt att vara cykelfrälst ;-)



2009-06-07 @ 22:55:15
URL: http://cyklingminpassion.blogspot.com
guldmulten

Får väl gratta i alla forum, även här :)

Grymt bra jobbat! Kul att det gick så bra för dig!

2009-06-08 @ 07:48:58
URL: http://guldmulten.blogg.se/
izza

Grattis ännu en gång! Det var verkligen inspirerande att stå och titta på alla cyklister! Idag är jag ledig, ska nog ta en tripp till Uno Forsberg och kolla på cykel. Annars har vi ju den där för 8995:- inkl trampor och skor på Norra :D Funkar dina skor på vanliga spinningcyklar? Eller du kanske hade såna skor innan iofs...

2009-06-09 @ 08:17:30
URL: http://runrunner.wordpress.com
izza

Tycker absolut att du ska vila tills det känns okej igen! Finns ju ingen anledning till att stressa igång någonting! Har du någon träningsvärk då eller bara allmänt sliten?

2009-06-09 @ 09:31:31
URL: http://runrunner.wordpress.com
izza

Kan tänka mig att knäna tar lite stryk vid längre cyklingar!!



Hm, nu har jag glömt bort vilket märke det är på den på Norra. Det kanske är samma erbjudande som när du köpte? Det hänger en cykel i hans skyltfönster, det är herrmodellen i rödvit, tror tjejvarianten var i vit,silver,rosa (???) men jag provcyklade förra årets modell och den var ljusblå. Kan spana när jag cyklar förbi idag.



Jag fattar inte riktigt det där med cykelskor, klotsar och så vidare. För enligt honom på Norra så är de skorna som följer med i erbjudandet anpassade för att köra på racer och liksom landsväg, de är helt stela under sulan och man klarar inte att gå några längre sträckor i dem. Men skulle man ändå kunna ha andra klossar till dem?? Totalt frågande är jag!! Kanske lär mig lite mer idag när jag besöker den tredje cykelaffärn! :D

2009-06-09 @ 11:50:38
URL: http://runrunner.wordpress.com
Coyntha

Grattis! Jag är imponerad över att du orkar så mycket!! Bra jobbat!

Det låter som någonting jättekul!!

Jag får fundera med att börja cykla :)

Kram.

2009-06-09 @ 15:19:44
URL: http://www.coyntha.wordpress.com
izza

Det var det jag funderade på med klotsarna om hur krångligt det är att byta på skorna. Kan tänka mig att man inte orkar hålla på o krångla egentligen...



Vad bra att det är likadan!! Då vet jag ju att det är en bra cykel!! Var till Forsberg idag, men de verkade bara ha cyklar i prisklass strax över 10 000 och uppåt och därtill kommer väl skor och trampor!! Så jag var en sväng till Norra igen. Provcyklade härligheten igen! Det finns en stl 54 kvar i den ljusblå. Den tror vi kan bli bra. Vad hade du för stl? Jag har till 99 % bestämt mig nu! Hehe, velpella! Fick du 10% rabatt på 8995:-? (med friskiskortet alltså)

2009-06-09 @ 18:29:38
URL: http://runrunner.wordpress.com
Annika

Har du cyklat nåt sen i söndags? ;) Jag är inte så sugen än - kanske när solen tittar fram och det lir lite varmare igen... Hoppas att du mår bättre och att godiset har kickat in :)

2009-06-09 @ 21:18:55
URL: http://tremil.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0