I ur och skur

Jag kan förstå att många stannar hemma och struntar i träningen. Det är mörkt, ruggigt och regnigt. Har man inte den rätta träningsinspirationen stannar man nog hemma. Det gjorde inte jag. Såg fram emot träningen så mycket så lite mörker och regn stoppade inte. Måste dock erkänna att det kändes rätt segt att sätta på sig regnkläderna och sätta sig på cykeln till Friskis. Bilen lockade, men vetskapen av att det brukar vara svårt att få parkering och att det nästan tar längre tid att åka bil än cykla blev valet ändå cykel.
Det blev inte heller bättre av att jag hade grym träningsvärk innan jag åkte dit. Hade fullt sjå med att gå nerför trappan :) Tänkte att det här blir spännande att köra ett skivstångspass med den värken i låren. Det var tungt, svetten lackade men det var så kul. Det gjorde inget att jag hade ont, kändes bara som om jag tog ut mig mer. Fegade inte heller med vikterna den här gången.

Passade på att köra lite konditionsträning innan Skivstångspasset. Det blev 20 min rodd och 13 min crosstrainer.
Nöjd, trött och glad. Kommer somna gott om en stund.
Godnatt!



Kommentarer
Cissi

Jag blev till och med mer motiverad igår när jag gick ute i mörkret och regnet =P

2009-11-19 @ 08:28:43
URL: http://pluppan.blogg.se/
Annika

Tur att jag har så nära till gymmet :) men annars tycker jag att det kan vara extra peppande att veta att man är ute och tränar fastän det är skitväder - så jäkla bra man är! :)

2009-11-19 @ 08:44:07
URL: http://tremil.blogg.se/
Lina

Just nu bor vi ganska så långt från gymmet men ändå sätter man sig på cykeln och cyklar iväg :-) Vi är då för bra:-) När vi får tillgång till vår lägenhet så kommer vi ha gångavstånd, så det kommer bli skönt :-) Aldrig haft så nära till ett gym förut.



Låter som ett härligt pass igår!

Bra jobbat!!!

2009-11-19 @ 10:27:56
URL: http://cyklingminpassion.blogspot.com
Thea

Nä, lite regn och rusk stoppar inte mig. Jag tar långpromenader i regnet. Inte det roligaste men det känns så grymt skönt efteråt =)

2009-11-20 @ 08:36:11
URL: http://theasutmaning.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0