Friskvård

Håller på att förbereda mig inför ett par föreläsningar om friskvård. Jag har lovat att ansvara för friskvårdsbiten på våra lärlingsutbildningar som hålls i Göteborg och Malmö i veckan. Det blir grundläggande kunskaper om kost, hälsa och motion för våra yngsta medarbetare.
Min tanke är att köra ett Morgonuppvärmningsprogram mitt i så att inte deltagarna somnar :)
Bra övning att stå där framme både inför ledarrollen i Spinsalen och även yrkesmässigt.

Idag har jag grym träningsvärk i benen. Intervallpass två dagar i rad. Inte det bästa kanske.
Provade på Spin Puls Intervall igår. Ett nytt pass på Friskis. Lite hattigt och osammanhängande och lite otydlig ledare. Annars var det riktigt bra träning. Pulsen gick upp på röd nästan hela tiden, vilket den inte brukar göra så
ofta på ett vanligt Pulspass.

Idag tror jag att jag tar det lite lungt på SpinPulspasset. Köra ur benen lite. Bäst att passa på. Blir ingen träning på tre dagar. Fanns inget gym på hotellet i Malmö. Lika bra det. Känner att jag behöver vila. Dessutom är prio 1 denna vecka att göra klart mitt pass. Så manus kommer sättas på tåget, på hotellrummet och väntan på flyget. Övningar och vad jag ska säga under passet skall vara klart när jag landar på Täby flygplats på fredagkväll.






Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0