Lågintensiv träning

Veckan var dåligt planerad. Fokus på annat håll. Testpass löpning i måndags. Tanken var tre skidpass denna vecka, tisdag, torsdag och lördag. Det blir bara ett. I tisdags blev det grejande med annat som kändes viktigare.
Förkylningskänningar eller bara slutkörd i onsdags. Blev endast gympa med barnen. Lungt pass.
Igår kväll kände jag mig inte heller helt kry. Inte så dålig så jag skulle strunta i träningen. Dock vågade jag inte ta ut mig. Orolig för att nåt skulle bryta ut om jag tog i för hårt. Bestämde mig ganska snart att det får bli ett lungt pass. Strax efter det bestämde jag mig för att hela denna vecka skulle gå i lungt tempo. En perfekt vecka för återhämtning när tiden inte riktigt finns och kroppen inte riktigt känns helt pigg.

10 km teknikträning på skidor blev det. Bara hitta en känsla. Inte ta ut mig. Inte tycka att det är jobbigt. Otroligt nöjd efter passet. Det gick inte fort, men inte heller långsamt. Jag tog inte ens ut mig, blev knappt svettig kändes det som. Hittade en riktigt skön känsla. Kändes som jag flög fram vissa bitar. Ett underbart pass utan att anstränga mig. Rakt in på kontot.

Tanken har varit hela tiden att ta med sig skidorna till Sundsvall i helgen. Vi bestämde oss häromdagen att inte göra det. Inte stressa och släpa med oss en massa grejer. Njuta av sällskapet och omgivningen istället. Nu när vi haft så mycket snö hemma känns det inte lika aktuellt.
Ser fram emot helgen. Ska bli så kul att träffa sötnosarna, Anna, Lina och Annika.



Kommentarer
Coyntha

Jättebra att lyssna på kroppen! Jag mår inte riktigt 100% frisk heller! Usch! Vad jobbigt!

Oh vad kul ni kommer att ha i Sundsvall!

Hälsa gärna tjejerna från mig.

Kram

2010-02-12 @ 09:15:16
URL: http://www.coyntha.wordpress.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0