En bra måndag

Tack Ola för en supermåndag! Sambon och jag följde med Almby IK på deras måndagsträning igår.

Väderprognosen sa regn, men det var varmt och uppehåll när vi begav oss. Solskenscyklist som jag vanligtvis är på racern funkar inte att vara på MTB. Efter halva rundan kom regnet. Halva jag var dränkt av vatten och lera. Men vad gör väl det? Inte det minsta. Det känns som det hör till. Är inte direkt rädd för lite skit under naglarna.
Ca 35 cyklister cyklar ut från stan tillsammans. Sen har jag ingen aning om vart vi är. I skogen någonstans norr om Örebro. Som tur var tog jag på mig gps:en så jag vet var vi var :)

Blev en utmaning på blöta stenar och rötter utan spd-pedaler och nybörjare som jag är. Kan bara säga att det var GRYMT skoj!! Racern släng dig i väggen. MTB rocks!
Frågan är dock hur trött man kan bli? Ca 2 timmars körning på cykeln. Helt slut efter dusch och mat. Framförallt i rygg och huvud.






Kommentarer
Anonym

Tack själva! :-) tror din ångest över köpet av mtb är över nu va?

2011-08-16 @ 09:12:47
URL: http://cykelola.blogg.se/
lina

Men Malin, Mtb brutta nu? ;) Låter kul, som ett äventyr i skogen bland stock och sten, utmanande!



Jo det blir lidingö, jag och per ska springa så vi ska va en helg i sthlm. Ja men vi får se till och ses på gärdet! :)

2011-08-16 @ 14:31:53
URL: http://cyklingminpassion.blogspot.com
Sara

Hehe, ja mtb kan inte jämföras med landsväg ;) Kul att ni hängde med! PS. med spd blir det ännu bättre DS.

2011-08-16 @ 15:49:29
URL: http://mtbsara.blogspot.com
Malin-Charlotta

Vilket dunderpass! Verkligen motsatsen till en'glassig tillvaro på racern'. Inget skit under naglarna där inte! Haha! Skönt du är igång med löpningen också, önskar dig lycka till på torsdag! Själv deltar jag troligen inte. Efter löppasset i måndags är jag inte 1oo i vänster ben och har det inte gett med sig, chansar jag ej.



Så om vi inte ses på startlinjen, kör hårt!!!!

2011-08-17 @ 09:15:33
URL: http://malin-charlotta.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0