Yasuragi

Tre relativt softa dagar hade jag förra veckan. Två och en halv dag tillbringades i huvudstaden, ja Stockholm alltså.
Nästan två dagar tillsammans med tjejer från vårt kvinnliga nätverk på företaget. Besök på huvudkontoret och en träff med styrgruppen, därefter ett studiebesök på en arbetsplats. Mycket intressant att höra andra kvinnor i vårt mansdominerade företag. Ibland undrar jag om vi fortfarande lever på stenåldern. Att det fortfarande 2011 kan vara ett problem att vara tjej i arbetslivet. Det är därför vårt kvinnliga nätverk finns, för att det är inte lika lätt för oss tjejer. Det finns till för att vi ska kunna växa och få samma chans som våra manliga kollegor. Ett bra nätverk men om det inte skulle vara några problem ute i livet skulle det egentligen inte behövas. Undra vilket år världen kommer bli jämställd?

Kvällen och dag 2 tillbringades på Yasuragi på Hasseludden. Hört så mycket gott om stället. Det var ett skönt dygn som tillbringades på det japanska Spa-hotellet. Gick runt från första till sista stund i badrock och tofflor. Mycket avslappnade kan jag lova. Tror nästan det var det skönaste. Inte behöva bry sig om klädsel eller hur man ser ut. Äta middag i badrock på restaurang var en ny upplevelse. Avsmakningsmeny bestod middagen av. Fisk, fisk och lite biff. Jättesköna varma bassänger ute i det fria. Japanska tvagningsmetoder i duschrummet. Annars mest bara vara. Hade varit väldigt passande med en behandling, en skön massage eller så. Annars kan jag tycka att Spa är lite överreklamerat. Jätteskönt verkligen, fint ställe verkligen, god mat verkligen, avslappnade verkligen. Men skulle jag betala av mina egna pengar vet jag inte om jag tycker att det är värt pengarna. Åker hellre ut i skogen och vandrar och sen tar en fika vid en sjö. Det är väldigt avslappnande och gratis dessutom.

Toppade det hela med att besöka underbara vänner i staden innan jag åkte hem morgonen därefter.
Nu efter flera dagars vila är jag sugen på rörelse. Så ledsen att jag inte kan vara med på MTB-träningen ikväll. Så sugen att testa mina nya Spd. Friskis höstschema börjar och jag börjar leda mitt höstterminpass i Spinning, men det är kul det med! :)





Foto: yasuragi.se


Kommentarer
Malin-Charlotta

Å vad fint du skrev om din helg. Tack! Låter så skönt, men som du säger är det inte gratis. Ska kolla lite om jag tycker det verkar värt besöket eller om man likväl kan överraska med något enklare alternativ. Men ...vad underbart att glida omkring i morgonrock och inte behöva ägna en endaste liten tanke åt vad man ska ta på sig....å bubbelbada med Kärleken...



Om jämställdhet. Finns mycket att säga här, undrar också när världen ska vakna, känns som vissa saker utvecklas och vissa stagnerar, kvinnorförtrycket är fortfarande enormt stort. Jag vill ändå ha den tron att världen blir till det bättre.



Googlade på föreningen som hette IF START (kvinnan jag stannade för en komplimang). Ni är med i Örebro AIK va? Jag funderar på det till nästa år, har inte bestämt hur satsningen blir, vilken sport som ska vigas in....kan bli något nytt!



Ha det gott & tack än en gång för du skev om Yasuragi!



2011-08-29 @ 22:41:23
URL: http://malin-charlotta.blogspot.se
Annika

Ja, men precis så känner jag med. Spa - det är nog inte nåt för mig. Romantiskt tycker jag inte heller att det är - blir mest trött ;) Tacka vet jag skog och fjäll. Efter en hel sommar i stan börjar jag nu också längta ut i naturen. Funderar som bäst på vad jag ska roa mig med i höst/vinter och om jag ska ha några mål...

2011-08-30 @ 15:29:43
URL: http://tremil.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0