Vila, musik, planering och julefrid

Ännu en vecka i vilans tecken. Hostar, hostar och hostar. Har verkligen kommit ner i varv. Hunnit med både julbak och julgransköp och pynt. Erkänner att det samtidigt varit rätt skönt och välbehövligt samtidigt som kroppen längtar och skriker efter träning.
Fick hostmedicin utskriven häromdagen. Har gått och kännt mig helflummig några dagar. Starka grejer. Hoppas på att inte behöva ta mer. Hostan känns iallafall bättre.

Har stillat min värsta träningslängtan med att leta musik och bygga ett nytt Spinningpass inför den nya terminen. Testcyklat lite lätt på trainern för att känna in låtarna. Börjar snart forma sig till ett pass.

Den andra saken jag gjorde igår för att stilla träningslängtan var att jag bokade en resa till mig och sambon till Playitas :) Det var snart ett år sedan vi var där så tyckte det var dags att åka igen ;)

Den tredje var att jag idag bokade startplatser till oss att cykla Halvvättern med Team ride of Hope. Känner att jag saknat ett mål i vår att sträva efter. Har inte varit sugen på att lägga ner en massa tid på långa pass inför Vätternrundan, men vill ändå ha något att sträva efter. Halvvättern känns lite mer lagom. Lagom långt men ändå en utmaning. Utmaningen blir att klara av att cykla lite fortare. Långt orkar jag det vet jag redan. Målet blir nu mer korta och snabba distanser. Känns sjukt kul. Sugen på att nöta intervaller på trainern och sugen på att snart köra mitt nya spinningpass.
Ska bara bli frisk snart...




Kommentarer
Malin-Charlotta

Aj, då hosta! Men vet du, när vi börjar koppla av gör kroppen det också. Se det som ett led i att rensa ut, snart är du frisk. (och hostmedicinen är stark, men den fungerar!)



Vad fint med ett mål, det blir jag glad av! Vi vill också cykla Halvvättern då vi av olika anledningar väljer bort långmilafärden.. Man kanske borde anmäla sig nu för att vara säker på en plats.



Ser du har massa saker att se fram emot och det bästa är att vägen dit kommer bli minst lika bra!



Krya på dig Kramar!

2011-12-17 @ 13:41:49
URL: http://malin-charlotta.blogspot.com
lina

Åh vilken seg förkylning! :(



Men SÅ skoj att ni ska till playitas igen! :) Avis!!



Och roligt med ett mål med träningen! Kul och bra med intervaller!



Trevlig helg!! :)

2011-12-17 @ 17:00:07
URL: http://cyklingminpassion.blogspot.com
Annika

Hej! Usch för förkylning och hosta! :( Men kul med resa! Har sneglat på Playitas flera gånger...



Nu till jul åker jag till Sundsvall och sen åker vi till Kap Verde i januari med familjen (o kärleken!) så det ska bli riktigt riktigt kul och skönt :)



Fin gran också! Firar ni jul tillsammans hemmavid eller åker ni runt till familjerna?



Kram och GOD JUL redan nu :)

2011-12-20 @ 11:46:01
URL: http://tremil.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0