DM 5000

Sprang min första tävling på bana igår. 5000 m. 12,5 varv. Psykiskt påfrestande. Efter 5 varv började jag tänka det ena och det andra. Framförallt hur jobbigt det var. Försökte tänka hela tiden att 24 min är inget att springa jämfört med att cykla i 10 timmar. Men just då kändes det som det var enklare att cykla 30 mil än att springa 5 km :) Kan det bero på att jag gillar cyklingen betydligt mer än löpningen?

Kände mig lite halvkrasslig hela dagen men eftersom jag redan var anmäld så tänkte jag att jag inte skulle känna efter utan köra. Nervös innan att jag skulle känna mig helt ur slag. Värmde upp innan och började känna mina krämpor i höft/vad. Inga alls bra förutsättningar. Tänkte tanken att jag säkerligen måste bryta loppet.

4 startheat. Jag skulle starta i sista. Jag och tre klubbkamrater tillsammans med de långsamma äldre tanterna och farbröderna. Känns lite surt att vara så pass långsam. Men visst jag har inte löpt många mil i mitt liv. Har aldrig haft löpningen som mitt stora mål, aldrig haft nån kontinutet. Nu har jag dock tagit steget och gått med i sambons löpklubb.

Nu är jag taggad att göra bättre resultat. Hoppas bara på att min höft/vad inte håller på att strula hela tiden som den gjort under våren. Klarade tyvärr inte mitt mål igår på 24 min, utan kom in på 24:29,50. Snittempo på 4:54. Betydligt bättre än för några år sedan. En bra tid att utgå från och att förbättra. För bättre det ska jag bli på löpning. Det har jag bestämt.






Kommentarer
Malin-Charlotta

Låter kul det där! Vilken klubb tillhör du?



Och du gör ett bra löpjobb, fortsätt så :)

2011-06-23 @ 21:39:50
URL: http://malin-charlotta.blogspot.com
Anki

En jättebra tid ju! Härligt att ha något att jämföra och mäta emot kommande gånger också..:) Grymt jobbat!

guldmulten

Är ju en jättebra tid ju! Bra jobbat!

2011-06-24 @ 08:07:42
URL: http://guldmulten.blogg.se/
Coyntha

Men hallå!!! Det är en superbra tid!!!Du är duktig och kommer att bli ännu mer!

Löpningen är kul! ;)

Glad Midsommar!!



kram

2011-06-24 @ 08:16:08
URL: http://coyntha.wordpress.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0