Oro

Dagens plan var att cykla sista långpasset innan Vättern. Vaknar utvilad efter 8 h sömn trodde jag. Istället kände jag mig helt slut när jag vaknade. Täppt i näsan och inte alls pigg.
Vaknar säkert till var min första tanke. Gjorde aldrig riktigt det. Tänkte ändå att en liten kortare runda kan jag nog klara av. Var så sugen på att hitta på nåt då jag redan var lite rastlös. Men något sa nej. Började få huvudvärk och kände mig mer hängig. Tankarna började fara i mitt huvud. Vad händer om jag tränar när jag inte mår helt hundra? Kommer det bryta ut något? Finns risken att bli sjuk? Det är mindre än en vecka kvar till Vätternrundan. Vad gör ett pass till? Kommer jag bli bättre eller starkare av ett enstaka pass? Förmodligen inte :)  Risken är nog större att jag kan bli sämre. Att en förkylning bryter ut. Så när sambon tog racern för en runda gick jag och lade mig i sängen en stund och tyckte lite synd om mig själv.

Usch hatar verkligen att inte må helt hundra. Nu måste jag ge all energi till min kropp så att den blir helt kry och pigg igen.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0