Vårruset

Jag har sprungit Vårruset en gång tidigare. Många år sedan nu. Sa efter den gången aldrig mer.
Jag ställde mig i grupp 2 som springer 5 km på 24-29 min. Tyckte det passade mig.
Första 500 m var det kaos. Tjejer överallt. Tjejer i jeans. Tjejer som gick och pratade i bredd.
Jag armbågade mig fram och var arg. Har man jeans på sig och inte tänker springa måste man väl inte ställa sig i startgrupp 2?

Lite fascinerande med tjejlopp. Inte så stor procent som springer. Den stora grejen är nog gemenskapen och picknick-korgen man får efteråt.

Vi är 15 tjejer från mitt jobb som skall springa/gå. Jag och två till ska springa, resten kommer gå. Tror det är mest vinet efteråt som hägrar för några. Ja vi är ju alla olika :)

Ikväll kommer jag stå längst fram i starten. Ska satsa på sub25. Oj nu blev jag allt lite taggad. Ska bli kul!





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0