Styrketräning

Lång startsträcka på hösten. Min plan har varit att få in lite mer styrketräning i schemat i höst.
Visserligen har jag smygstartat lite. Inomhussäsongen med intervallträning i Tybblelundshallen innebär avslut med bålstabilitetsträning. Situps, plankan och rygglyft i ca 10 min. Så 10 min 1-2 ggr i veckan är mer än vad det varit under hela sommaren. Har mest bara nötit cykel, spin och löpning. Mest benen som fått jobba.

Nu är vårt nya "musik/träningsrum" tapetserat och snart klart. Bara en ny snygg matta och en trainer som saknas. Tanken är att köra lite styrka hemma.

Idag tryckte någon på start-knappen. Varit på hälsoundersökning och nämnde min stela nacke och att jag fått lite ont i min armbåge. Fick tid hos sjukgymnasten som jag träffade imorse. Mycket bra kille. Självklart vet jag att det inte är bra att sitta mycket vid datorn och att styrketräning behövs. Ändå prioriterar jag inte styrkan. Tycker ju att jag är så duktig som tränar mycket och har svårt att hinna med. Livet består ju av så mycket saker som borde göras och som jag vill göra. Tyvärr bortprioriteras vissa saker. Nu ska dock inte styrkan bortprioriteras mer.
Så idag efter intervallerna ska det lyftas hantlar och dras i gummiband när jag kommer hem.

Har inte tagit något foto på vårt nya träningsrum men lägger in en bild som visar vår nya fondtapet. 90 cm bred fond i vitt och rött.




Kommentarer
Malin-Charlotta

Hej Malin!



Styrkan kommer få dig att prestera bättre på alla nivåer. Var så säker! Den gör dig även hållbarare i framtiden och i ditt vardagsliv.



Vad sas om armbågen, har du början till tennisarmbåge? Jag har nämligen det så vet hur det känns.



Nyfiken på ert träningsrum, det ska jag också ha ett i framtiden :-) Jätte snygg tapet!

2011-10-18 @ 19:52:50
URL: http://malin-charlotta.blogspot.com
lina

Åh vilken häftig fondtapet! Snygg!



Ett hejar-rop för styrketräning!!:)



Jag har också varit lite slarvig med den, men nu har jag försökt att köra ett pump pass i veckan, och det känns riktigt bra! Kul med ett träningsrum hemma!:)

2011-10-19 @ 23:09:56
URL: http://cyklingminpassion.blogspot.com
Malin-Charlotta

Hej fina Tjejen! Hoppas du haft en gó helg med allt vad det innebär. Hoppas gärna in på min blogg och ge din åsikt, när du får tid. Skulle betyda mycket för mig :)



Sköt om dig!

2011-10-23 @ 22:32:32
URL: http://malin-charlotta.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0