Höstrusk

Höstrusk och regn idag.
Vips så är det snö och vinter :) Känns rätt så avlägset just nu ända till jag såg att Blossa redan delgivit vilken som är årets glögg, Blossa 11 - Arabica

Kopierat från Blossas hemsida:
13N54’20.11”89W43’33” Mellanamerika. Högsommar. Temperatur: 32°C. Luftfuktighet: 87%. Vidsträckta plantager vilar i skuggan på kaffeodlingen Finca Las Delicias, El Salvador. Arabicaträd sträcker sig mot solen. Samtidigt i Sydeuropa: Eftermiddag. Lätt bris. Solmogna druvor slumrar i tunga klasar på vinodlingarnas sluttningar. Tre sorter väljs omsorgsfullt ut för att förädlas och färdas långt bort. Sverige. Temperatur: -10°C. Rimfrost. I den nordliga midvintern sker det omtumlande mötet; två vita viner bryter av mot den rundade Arabicasmaken, medan det tredje förstärker kaffets karaktär. En ny upptäckt. En förening av mörkrostad elegans och Blossa starkvinsglögg.






Kommentarer
Malin-Charlotta

Ser fram emot vintern då jag ska börja åka längdskidor. Har inte glidit fram på snön sen barnsben knappt..så det blir intressant å se vad kroppen har att säga om det :) Åker ni skidor, Malin? Glögg däremot är jag inte så mycket för mer än att det doftar advent och jul & det gillas ;-)



Tusen tack för dina fina ord i min blogg idag. Det värmer mycket i hjärtat att det jag skriver når ut och fram. Alltid finns det "något" för "någon" därute brukar jag tänka. Glad att ha dig där !!



Sköt om sig



2011-09-12 @ 17:26:39
URL: http://malin-charlotta.blogspot.com
guldmulten

snygg flaska iallafall :)

2011-09-14 @ 13:28:23
URL: http://guldmulten.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0