Matlyx

Två dagar borta på kursgård i Sigtuna med jobbet. Oj vad bortskämd man blir med maten. Helt suverän frukost, fika, lunch och middag. Känns som om man äter mest hela tiden :) Blev tyvärr inget foto på all den fina och goda maten. Endast menyn på print. Trerätters till lunch är inte fy skam. Inte så att jag var jättesugen när eftermiddagsfikat dukades fram med scones, kakor, ostar och kex m.m, men vem kan låta bli när det är små ljuvliga bakverk och goda ostar uppdukade fint?

Mest suttit på min bak i dagarna två och ätit känns det som. Ja lyssnat, tänkt och lärt mig en massa också såklart. Förkylningen känns bättre efter två dagar i fysisk vila.

Oj vad jag skulle vilja ha en kock där hemma som fixade till god mat varje kväll när vi kommer hem från jobbet :) Fast det är väl tur att vi inte har det, då skulle jag nog rulla fram :)

Menyn bestod av:

Dag 1:

Lunchbuffé med inspiration från Asien
Tre sorters sallad med tillbehörVietnamesisk Cha Ca - fiskrätt med marinerad kolja
Thailändsk Panang Moo - Fläskfile
Persisk pistagekaka med granatäpplesås

Trerätters middag med inspiration från Tyskland och Benelux
Lax- och musseltartar, rökta musslor, musselskum, sparrissallad med körsbärsölsvinegrett
Späckad hjortfile med sky av oxvans, kantarellkorv och en röstibakelse
Krispig äppel- och russinkaka med vaniljcreme, hasselötsglass och torkade blåbär


Dag 2:

Lunchbuffé med inspiration från Italien
Tre sorters sallad med tillbehörCanelloni al prosciotto con quattro formagi
Färska pastarullar fyllda med parmaskinka, kalv, svamp, ricotta. Italiensk ostsås och riven färsk parmesan
Italienska ostar Tallegio, gorgonzola, pecorino och Italiensk marmelad Tiramisu och tryfflar





Kommentarer
Maria

Ojojoj, vad mycket gott! Det var nog tur du bara var där i några dagar :)

2011-09-22 @ 15:30:51
URL: http://gomorronsol.blogg.se/
guldmulten

Mumma! Vad lyxigt. Låter kanongott. Förutom russikakan då huuuu :))

Ja jag skulle helt klart välja kock om jag skulle ha nån personlig hjälpare av nåt hemma. Vore såå skönt att slippa laga mat och kanske ännu tristare att handla maten....

2011-09-22 @ 18:15:24
URL: http://guldmulten.blogg.se/
Anonym

Vad skönt du kryat på dig! Åh godsaker ska man absolut unna sig, utan att låta samvetet ta över!



Själv har jag en påse Marianne som väntar ikväll till en bra film. De är låglaktosgodis så det funkar om jag inte vräker i mig hela påsen på än gång...;-)



Ha det gott & fortsätt att jobba på tillfrisknandet!

2011-09-22 @ 20:57:35
guldmulten

Så härligt!

Låter kalasgott... utom russinkakan då huuu :)

Ja en kock skulle man ju lätt vilja ha! och gärna en som handlar maten oxå :)

2011-09-22 @ 22:35:57
URL: http://guldmulten.blogg.se/
guldmulten

oj jag kommenterar visst för glatta livet.. haha

amningshjärna?? :)

2011-09-22 @ 22:36:54
URL: http://guldmulten.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0