Tack Ola!

Igår fick jag och Peter privatlektion av duktige MTB-åkaren Ola (ja även duktig racercyklist, crosscyklist och terränglöpare....ja du är säkert bra på en massa mer saker oxå Ola ;).

Första passet för mig med mina Spd-pedaler och cykelskor. Han ledsagade oss genom hela MTB-spåret i Marka. Vi har tydligen missat mer än hälften av spåret när vi testat själva jag och sambon. Riktigt fint spår men väldigt knixigt på sina håll. Inte direkt det lättaste spåret rent tekniskt.
Peter var rätt skraj efter måndagens test med spd och 5 vurpor. Dessvärre blir jag rätt påverkad av honom och blir mer harig när han är det. Första biten gick vi stora delar. Var kanske inte den allra lättaste terrängen men fegheten var nog ett större problem än alla stenar och rötter.
Ola peppade på oss och sa hela tiden att fortsätt trampa, blicka framåt. Kolla inte på alla hinder. Cykeln klarar av att köra över. Är nog en ovana att se alla hinder hela tiden. Är inte direkt van att cykeln klarar av att åka över stock och sten. Måste säga att när den största rädslan övervunnits så kändes det riktigt bra. Det var bra mycket bättre att åka med spd än med vanliga pedaler. Slapp allt studs i benen och att fötterna far åt olika håll. Betydligt lättare att clipsa ur mitt i ett fall oxå. Räknade inte så noga men kanske ramlade 4 ggr. Ett litet sår och öm på höften men det är allt. Nu gäller det att öva och öva och övervinna rädslan mer.

Tack Ola för bra pepp och support! Kul var det!

Nu är det dags för genomkörare av mitt nya Spinpass på Friskis inför premiären på måndag. Därefter tjejmiddag på kvällen. Det är inte alls fel med helg!


Kommentarer
ola

äsch...varsågod :-)Liiite besviken att jag inte blev inbjuden på tjejmiddagen bara.

2011-09-04 @ 18:36:14
URL: http://cykelola.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0