Virrig

Det blev inte direkt lättare när Friskis öppnade en till anläggning. Fast man kan ju undra hur svårt det kan vara egentligen? Nu har vi råkat ut för två missöden, sambon och jag. Vi kanske helt enkelt är lite förvirrade :)

Första gången var när jag hade bokat en TRX-instruktion för mig och sambon på Kvarnen. Hade inte varit tillräckligt tydlig. Sambon stod och väntade på Öster och jag undrade vart han hade tagit vägen.
Så hände det igen i söndags. Vi var bokade på ett spinningpass och jag går in och ska dra mitt kort. På displayen står det att jag inte har några bokade aktiviteter. Stirrar rakt fram med tom blick och ett frågetecken i pannan.
NEJ, utbrister jag. Har jag tagit fel? Japp, passet var på Kvarnen och inte på Öster. Vi hinner inte cykla till Kvarnen och byta om på 10 min. Vi får avboka oss.
Med facit i hand gjorde det inte så mycket. Jag hade med mig min usb med min spinningmusik så vi gick in i spinningsalen och rev av mitt morgonpass, utan nedvarvning. Gick vidare till roddmaskinen och brände av 5 st 500m-intervaller. Avslutade med bålstyrka både på mattan och med TRX-banden. Det blev en riktigt bra förmiddag trots min virrighet.

Gardinerna jag påbörjade i lördags blev även de klara men tog sin lilla tid. Min symaskin strulade från första stund. Så kom inte längre än till nålande och strykande av gardin. Symaskiner strular alltid :( Tror det är dags för en service.
Kom på den briljanta idén att jag kunde låna symaskinen efter 7-årskalaset hos Peters syster, och det gjorde jag. Hann sy halva gardinen sedan gav hans systers maskin upp. Ännu en strulande undertråd. Ett sista försök fick bli att åka förbi Peters mor. Ville inte ha sönder ännu en symaskin så hon fick sy klart. Det funkade bra. Så tillslut i söndagskväll blev gardinen klar. Bara stång och uppsättning som återstår. Bilder kommer.



Kommentarer
guldmulten

Fy för strulande symaskiner :)

Skönt att du blev klar iallafall till sist :)

2012-02-28 @ 08:56:50
URL: http://guldmulten.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0