Träningsstatistik 2011

Jag gillar statistik. Älskar siffror och excel. Jag kan sitta i timmar och göra staplar och diagram och kolla på siffror. Nörd? Kanske inte så konstigt att jag utbildade mig till ingenjör =)

På Funbeat behöver man dock inte göra diagrammen eller summera själv. Allt finns där bara man varit duktig och matat in sina träningspass.


Diagram för 2011: 






Träning fördelat på typ: (det har jag däremot gjort själv i excel :)
Antal träningsminutrar + antal pass






Summering:

Kondition - summa: 14859 min / 210 st pass
Styrka - summa: 1335 min / 47 st pass
Lätt motion (vardagsmotion) - 7580 min / 126 st tillfällen

Antal träningstimmar totalt 2011: 270 h = ca 5 h/vecka.
Antal timmar, lätt motion totalt 2011: 126 h = ca 20 min/dag

Jag skriver gärna upp både promenader och cykling till jobbet eftersom jag gillar statistik och så jag verkligen kan se hur mycket jag rör på mig eller hur många tillfällen jag cyklar istället för att jag tar bilen. Den typen av motion ingår dock inte i mina träningstimmar men vill ändå föra all tid på Funbeat för att jag själv ska få mig en överblick.

Såg tex att jag cyklat 109 mil till jobbet sedan 1 juli istället för att ta bilen. Intressant att se att det ändå plockar på sig en väldans massa mil bara med transportcykling. Inte någon direkt träning med ändå motion, dessutom sparar vi lite pengar med tanke på att det går åt mindre bensin. Bra för miljön dessutom :)





Kommentarer
Annika

Ja! Älska statisktik! Snyggt! Och grymt träningsår! Hoppas det varit kul och att du inte bara varit "duktig" ;) Det blir nog min största utmaning framöver. Träna när kroppen faktiskt vill och jag har lust.



Luleå finns här för er iaf om det skulle vara ett alternativ. Eller om nån skidhelg uppöver kan vara aktuellt så får ni höra av er så kanske vi kan samboka nåt? :)

2012-01-04 @ 10:05:56
URL: http://tremil.blogg.se/
Anki

Statistik är verkligen otroligt roligt, där kan jag inte annat än hålla med dig! Har en hel del excelark med min träning jag också likväl som Funbeat..:)

Malin-Charlotta

Wow! Det var verkligen imponerande! Gillar du cyklat så mycket till jobbet, tänk vad det sparat pengar och som du skriver, en riktig miljöinsats! Din träning är också mycket varierande, det gillar jag.



Jag hade Funbeat för ett par år sedan, men sedan märkte jag att det skapade en inre stress i mig. Jag började jaga timmar och vikter som elden var lös, så jag slutade. Numera skriver jag i en kalender vikt, intensitet, sträcka osv men det är mest för jag har så uselt minne (som jag nämnt förut). Jag kommer inte ihåg vad jag lyfte veckan innan eller vilken intensitet jag cyklade på. Helt hopplöst. Haha!

2012-01-05 @ 11:39:18
URL: http://malin-charlotta.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0