Snabblunch

Vissa dagar orkar jag inte stå vid spisen. Speciellt inte nu.
Idag har det varit arbete på förmiddagen och intog en senare lunch hemma. Ingen matlåda från igår då vi blev bjudna på mat hos några vänner. Mycket trevlig kväll för övrigt. Blev mycket träningssnack och barnprat. Kul med likasinnade.

Ett tag åt jag gröt till frukost varje dag. Nu var det längesen, då jag kommit in i en fil o müsli-period. När jag funderade på lunch ville jag ha nåt snabbt, enkelt men nyttigt. Det fick bli gröt.

Lite tager-vad-man-haver-gröt blev det. Havregryn, vetekli, krossade linfrön, solrosfrön, torkade aprikoser, gnutta salt, mjölk och vatten. Toppades med lingonsylt och kokosflingor. Riktigt gott blev det.



Kommentarer
Guldmulten

Önskar jag tyckte om gröt men det går bara inte :)

2013-08-30 @ 21:44:31
URL: http://guldmulten.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0