Dagens boost

Dagens vitaminboost består av banan, apelsin, ananas och mango.

Sambon gjorde iordning varm nyponsoppa till sin skidfärd. Det blev en skvätt över som han tyckte jag skulle dricka till min skidfärd (ja den i soffan med skidåkning på tv). Har dock börjat snöa in mig mer i det här med vad man bör äta och inte. Nyponsoppan innehåller i stort sett bara socker. Nej tack jag gjorde mig en smoothie istället.

Jag kan tycka att det är svårt med kosten. Har kanske inte engagerat mig tillräckligt. Inte tillräckligt drivande hemma. Vi har lite olika syn på mat hemma. Sambon äter gärna saker med socker och onyttigheter varje dag och gärna snabbmat. Jag ska inte sticka under stolen och säga att jag inte gillar godis och bakverk. Det gör jag, men till viss måtta. Men blir det för mycket mår jag inte bra. Känner mer och mer att jag vill äta mer naturligt, mer ekologiskt och mer bra mat. Bort med allt socker i överflöd och tomma kalorier. Nu äter vi ändå relativt bra mat hemma (de dagar jag hunnit med att planera och handla) men så fort planeringen fallit och jag inte har haft tid fallerar det. 

Jag måste nog bara bestämma mig och visa det tydligare. Tror det kan bli en liten kamp hemma :)

 



Kommentarer
Uppochhoppa

Fina Malin, vad kul att du är igång med bloggen, trodde inte att den levde. Hoppas du snart blir frisk! Kram Sofy

Svar: Kul att du kikade in! Jag är inne på din blogg men så usel att kommentera så inte så lätt att ha koll på att jag fortfarande bloggar :) Tack fina du och kram!
Mrs Malinski

2013-02-15 @ 21:23:20
URL: http://uppochhoppa.se
Sofia - ett bättre du

Ja, kosten har ju en stor betydelse i hur man mår och hur man lyckas med sin träning. Tyvärr är det mycket socker dolt i produkterna som man inte, som i nyponsoppan till exempel. Jag försöker tänka på att äta rent och nyttigt, i alla fall till vardags, men vill inte inför några förbud. Nu när jag är gravid så tar jag förvisso ut tyglarna liite extra och kanske äter lite mer "fel" än vad jag borde, men det är medvetet :).

Svar: Ja den har ju det. Inte som många tror att du som tränar så mycket kan äta allt vilket inte alls stämmer. Ja skrämmande mycket socker i mycket mat.
Mrs Malinski

2013-02-16 @ 14:09:48
URL: http://ettbattredu.se/blogg
Miss Agda- Småbarnsliv o Endorfiner

Jag kör samma kamp/dilemma hemma med kosten! Mannen äter mycket "skit".
Jag såg bilder på dig från BBC mamma och det måste väl betyda att du är gravid :) Stort grattis!!!!! När är det dags?
Kram och hoppas du får må bra under graviditeten!

Svar: Du har så rätt så :) Nu har jag outat mig :) Tack så mkt!! 6 oktober är det sagt att den lille skall komma.
Kram till dig!
Mrs Malinski

2013-04-30 @ 18:09:36
URL: http://missagda.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0